برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تحليل ريسک توسعه محصول جديد (NPD) با استفاده از شبکه هاي بيز (BNs)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه گیلان
 
چکیده: 

متغير بودن قوانين رقابتي در دنياي کسب و کار، فرايند ارائه محصول جديد به بازار را با اهميت خاصي جلوه داده است. رشد سريع تکنولوژي، افزايش ريسک پذيري و مخاطره در بازارهاي جهاني و تغييرات روزافزون در نيازهاي مشتريان، تيم هاي توسعه محصول جديد را با فشارهاي روز افزوني مواجه ساخته است. با اين حال، فرايند توسعه محصول جديد همواره با حد بالايي از عدم اطمينان و پيچيدگي همراه است. به منظور موفقيت در انجام پروژه NPD، ريسک هاي موجود در اين فرايند بايد شناسايي شده و مورد بررسي قرار گيرند. از طرفي، شبکه هاي بيز به عنوان يک روش قوي در مدلسازي تصميم گيري در شرايط عدم اطمينان در حوزه هاي مختلف، توجه زيادي را به خود جلب نموده اند. شبکه هاي بيز براي بسياري از مسائل همراه با عدم قطعيت و استدلال احتمالي يک سيستم پشتيباني تصميم فرآهم مي آورند. در اين مقاله، ابتدا فاکتورهاي ريسک موجود در توسعه محصول جديد در يک شرکت توليد لوازم الکتريکي شناسايي شده و سپس با استفاده از شبکه هاي بيز روابط بين آنها مدل سازي شده تا ريسک موجود در اين فرايند مورد ارزيابي قرار گيرد. براي تعيين احتمالات اوليه و شرطي گره ها از نظر کارشناسان و خبرگان اين حوزه استفاده شده است. ريسک هاي موجود در اين فرايند به سه دسته بالا، متوسط و پايين دسته بندي شده است و در نرم افزار AgenaRisk مورد بررسي قرار گرفته است. نتايج حاصل از خروجي نرم افزار نشان مي دهد که توليد محصول مورد نظر از ريسک نسبتا بالايي برخوردار است. علاوه بر اين، استنتاج پيش بيني و استنتاج تشخيصي با دو سناريوي مختلف بر روي مدل اعمال شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رمضانیان، م.، و نصیر، ا.، و عبدی، ع. (1391). تحلیل ریسک توسعه محصول جدید (NPD) با استفاده از شبکه های بیز (BNs). تحقیقات بازاریابی نوین, 2(1 (پیاپی 4)), 185-202. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190273



Vancouver : کپی

رمضانیان محمدرحیم، نصیر ابوالقاسم، عبدی عبداله. تحلیل ریسک توسعه محصول جدید (NPD) با استفاده از شبکه های بیز (BNs). تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021May09];2(1 (پیاپی 4)):185-202. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190273



IEEE : کپی

رمضانیان، م.، نصیر، ا.، عبدی، ع.، 1391. تحلیل ریسک توسعه محصول جدید (NPD) با استفاده از شبکه های بیز (BNs). تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(1 (پیاپی 4)), pp.185-202. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190273.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 319 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی