مشخصات مقاله عنوان نشریه: تحقيقات بازاريابي نوين اطلاعات شماره: بهار 1391 , دوره 2 , شماره 1 (پياپي 4) ; از صفحه 129 تا صفحه 147 . عنوان مقاله: الگويي براي مکان يابي شعب موسسه مالي و اعتباري قوامين نویسندگان: خاتمي فيروزآبادي سيدعلي*, الهي رودپشتي سجاد, تقوي فرد محمدتقي آدرس: * گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه علامه طباطبایی چکیده: مکان يابي شعب موسسات مالي و اعتباري و بانک ها از تصميمات بسيار مهم و استراتژيک در امر بانکداري است. اين موضوع به ويژه در موسسات مالي و اعتباري و بانک هاي خصوصي، به دليل محدوديت هاي بيشتر در بودجه نسبت به بانک هاي دولتي، اهميت فراواني دارد. از اين رو، اين نوع بانکداري مستلزم پذيرش و استفاده از تکنولوژي هاي پيشرفته نظير سيستم اطلاعاتي جغرافيايي، بمنظور افزايش رضايت مندي مشتريان و حفظ و نگهداري آنان است. به همين خاطر، در تحقيق حاضر که با عنوان الگويي براي مکان يابي شعب موسسه قوامين که در بين 30 نفر از مديران، روساي شعب و کارمندان با سابقه در شهر رشت با هدف شناسايي مکان هاي مناسب براي احداث شعب با استفاده از رويکردهاي کمي (آزمون تي يک نمونه اي براي شناسايي شاخصه ها) و کيفي (روش تحليل سلسله مراتبي براي وزن دهي به شاخصه ها) و با استفاده از نرم افزارهاي SPSS، Expert Choice، GIS و LINGO صورت گرفت، مشخص گرديد که بر مبناي شاخصه هاي بدست آمده و استفاده از مدل رياضي حداکثر پوشش، مي توان 95% از تقاضاي منطقه مورد مطالعه را با احداث حداکثر 4 شعبه در نقاط مشخص شده (به علاوه 4 شعبه موجود)، تحت پوشش قرار داد. کلید واژه: مکان يابي(Q2)GIS(Q2)روش AHP(Q2)مدل مکان يابي حداکثر پوشش (GPS(Q2)(MCLP(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: عوامل طبیعیAHPمکانیابیمکان گزینیسامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS)سامانه اطلاعات جغرافیاییسیستم اطلاعات جغرافیاییسیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)تحلیل سلسله مراتبیمکان یابیفرآیند تحلیل سلسله مراتبیمکانیابی ارجاعات: GIS ابزاري براي تصميم گيري بهتر كاربرد سيستم هاي اطلاعات مكاني (GIS) در خدمات بانكي الكترونيكي مقايسه روشهاي تصميم گيري چند معيارهAHP ، AHP_OWA وFuzzy AHP_OWA براي مکان يابي مجتمع هاي مسکوني در شهر تبريز مقالات نشریه ای مرتبط: الگويي براي شناسايي و ارزيابي موقعيت مکاني نمايندگي ها و شعب موسسات خدماتي- صنعتي ارائه مدل همکاري بين بانکي جهت احداث شعب به کمک فرايند تحليل شبکه اي و برنامه ريزي آرماني صفر و يکاستفاده از مدل حداکثر پوشش وزندار با پوشش جزئي و سيستم اطلاعات جغرافيايي در مکان يابي شعب بانکمکان يابي شعب جديد بانک ها و موسسات مالي و اعتباري با استفاده از فرآيند تحليل شبکه اي فازي (Fuzzy ANP)مدل جديدي براي مکان يابي شعب سرپرستي بانک ملت با استفاده از مفهوم تحليل پوششي داده ها مقالات همایشی مرتبط: ارزیابی عملکرد خلاقانه شعب بانک ها با استفاده از خوشه بندی و تاپسیس فازیاختلال در مکان یابی حداکثر پوشش سلسله مراتبی با در نظر گرفتن ظرفیت محدود برای تسهیلاتبررسی ابعاد کیفیت خدمات بانکداری نوین بر رضایت مندی مشتریان موسسه اعتباری ثامن (مطالعه موردی شعب استان مازندران)مکان های دیجیتالاولویت بندی اهمیت راهکارهای مدیریت انرژی در شعب بانک های ملی استان یزد ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 210 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی