برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير بازاريابي دروني بر عملکرد سازماني در شرکت هاي خدمات مسافرتي شهر تهران با استفاده از مدل سازي معادلات ساختاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه خلیج فارس
 
چکیده: 

بنا به ادبيات نظري بازاريابي، اجراي يک برنامه بازاريابي دروني به آموزش، انگيزش، هدايت و رهبري نيروي کار و ايجاد سطح بالاتري از رضايت در آنان منجر مي شود و آنان را قادر مي سازد تا سطح بالاتري از کيفيت خدمات را به مشتري ارائه نموده و در نهايت منجر به عملکرد بهتري در سازماني هاي خود شوند. با توجه به اهميت موضوع، در اين پژوهش تلاش گرديده تا عناصر مهم در بازاريابي دروني بررسي شده و تاثير آن ها بر عملکرد سازمان بررسي شوند. پس از مرور و بازبيني پژوهش هاي پيشين و ساخت مدل مفهومي، پرسش نامه اي تهيه و در اختيار مديران و کارکنان شرکت هاي خدمات مسافرتي شهر تهران قرار گرفت و در نهايت داده هاي گردآوري شده از 72 پرسش نامه با کمک روش معادلات ساختاري و نرم افزار Amos مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. اين پژوهش از دسته پژوهش هاي ميداني و از نوع همبستگي است که در آن بازاريابي دروني به عنوان متغير مستقل و عملکرد سازماني متغير وابسته است. نتايج حاصل از اين پژوهش، مدل مفهومي ارائه شده را تاييد نمود و نشان داد که بازاريابي دروني اثر مستقيم، مثبت و معناداري بر عملکرد دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، س.، و رحمانی، س. (1391). تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری. تحقیقات بازاریابی نوین, 2(1 (پیاپی 4)), 111-128. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190268



Vancouver : کپی

حسینی سیدیعقوب، رحمانی سحر. تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری. تحقیقات بازاریابی نوین. 1391 [cited 2021May07];2(1 (پیاپی 4)):111-128. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190268



IEEE : کپی

حسینی، س.، رحمانی، س.، 1391. تاثیر بازاریابی درونی بر عملکرد سازمانی در شرکت های خدمات مسافرتی شهر تهران با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری. تحقیقات بازاریابی نوین, [online] 2(1 (پیاپی 4)), pp.111-128. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190268.



 

 
بازدید یکساله 241 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی