برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل چابكي مشتري با رويکرد قابليت هاي پوياي سازماني: بررسي نقش شايستگي IT، هوشياري کارآفرينانه و زيرکي بازار

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

سازمان ها در جهان امروزي با تلاطم محيطي زيادي مواجه اند به گونه اي که سطوح بالاي تلاطم محيطي مي تواند عمليات شرکت را فلج کند. در واقع، ستاده هاي عملکرد سازمان در اينگونه محيط ها وابستگي زيادي به توانايي شرکت در مديريت تغييرات و انعطاف پذيري آن دارد. از آنجايي که يکي از عوامل مهم در محيط هاي متلاطم تغيير سريع در نيازها و ترجيح هاي مشتريان سازمان است و با توجه به رويکرد نوين بازاريابي در جهت الگو کردن نيازهاي مشتريان؛ يکي از مهمترن قابليت هاي پوياي سازمان در جهت مديريت تغييرات محيطي در چنين محيط هايي چابکي مشتري معرفي شده است. با توجه به نقش حياتي چابکي مشتري در محيط هاي متلاطم رقابتي و جديد بودن اين مفهوم در ادبيات بازاريابي؛ هدف تحقيق حاضر بررسي چگونگي دستيابي به اين قابليت مهم براي سازمان هاست. از آنجايي که يکي از ابزارهاي مهم دستيابي به چابکي مشتري در سازمان قابليت هاي پويا معرفي شده اند، به همين علت در اين مطالعه مدل شکل گيري بعد چابکي مشتري بر اساس قابليت هاي پوياي شايستگي IT، هوشياري کارآفرينانه و زيرکي بازار به منظور بهبود ابعاد ستاده هاي فرآيند سازماني در صنعت الکترونيک ايران ارائه و آزمون شده است. اين مدل بر اساس سه حوزه ادبياتي مديريت؛ يعني ادبيات مديريت استراتژيک در ارتباط با قابليت هاي پويا، ادبيات مرتبط با حوزه کارآفريني و ادبيات مرتبط با فناوري اطلاعات ايجاد شده است. نتايج بدست آمده از نمونه آماري، مدل فوق را تاييد مي نمايد. بنابراين، مي توان چنين نتيجه گرفت که قابليت هاي پويا به شکل گيري چابکي مشتري در سازمان کمک مي نمايند، همچنين چابکي مشتري ايجاد شده بر کيفيت و کارايي ستاده هاي فرآيندي سازمان اثر مثبت دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 202 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی