برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي موانع توسعه فروش اينترنتي: رويکرد پژوهش آميخته

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

اين پژوهش با مطرح كردن پنج سوال، به شناسايي موانع اصلي و فرعي گسترش فروش اينترنتي در ايران و اولويت بندي آنها پرداخته است. اين پژوهش از نوع آميخته و از شاخه اتصال داده هاي كيفي و سپس كمي با تاکيد بر مرحله کمي است. با تحليل محتواي مصاحبه ها با مديران هفت فروشگاه اينترنتي، فهرستي شامل 45 مانع جزئي شناسايي شد. اين موانع در قالب نه طبقه مانع فرعي و چهار طبقه مانع اصلي طبقه بندي شد. در مرحله كمي، پرسشنامه اي 51 سوالي حاوي شش سوال جمعيت شناختي و 45 سوال تخصصي طراحي شد. نتايج بخش کمي نشان داد كه موانع اصلي فروش اينترنتي به ترتيب اهميت عبارتند از: حقوقي دولتي، فرهنگي، زيرساختي و مديريتي. يافته ها همچنين، نشان داد، موانع فرعي فروش اينترنتي به ترتيب اهميت عبارتند از: قانوني، دولت، مخابراتي، جامعه، نيروي كار، حمل و نقل، مالي، مشتريان.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عزیزی، ش.، و بسحاق، م. (1391). شناسایی موانع توسعه فروش اینترنتی: رویکرد پژوهش آمیخته. مدیریت تولید و عملیات, 3(2 (پیاپی 5)), 111-126. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190221



Vancouver : کپی

عزیزی شهریار، بسحاق مریم. شناسایی موانع توسعه فروش اینترنتی: رویکرد پژوهش آمیخته. مدیریت تولید و عملیات. 1391 [cited 2021May12];3(2 (پیاپی 5)):111-126. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190221



IEEE : کپی

عزیزی، ش.، بسحاق، م.، 1391. شناسایی موانع توسعه فروش اینترنتی: رویکرد پژوهش آمیخته. مدیریت تولید و عملیات, [online] 3(2 (پیاپی 5)), pp.111-126. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=190221.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی