نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

ارزشيابي عدالت جنسيتي در نظام آموزشي ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب
 
چکیده: 
هدف تحقيق حاضر ارزشيابي تحقق عدالت جنسيتي در نظام آموزشي ايران به عنوان يکي از مهم ترين اهداف ملي و بين المللي است، تحقيق از نوع ارزشيابي است و روش تحقيق تحليل ثانويه داده هاي سرشماري سال 1390 است. نتايج حاکي از آن است که در مجموع در گروه هاي سني تا 34 سال در نقاط شهري در گروه هاي سني تا 39 سال و در نقاط روستايي در گروه هاي سني تا 24 سال، عدالت جنسيتي در آموزش وجود دارد و بيشترين بي عدالتي هاي آموزشي در گروه هاي عمده سني بالاتر از 35 سال مشاهده مي شود. همچنين تحليل مقاطع مختلف تحصيلي اشاره به آن دارد که در مقطع ابتدايي عدالت جنسيتي در آموزش حاصل شده است و در مقاطع راهنمايي، متوسطه و آموزش عالي، بي عدالتي به ضرر دختران و تنها در دوره پيش دانشگاهي بي عدالتي به ضرر پسران وجود دارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آتشک، م. (1391). ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان), 10(4 (پیاپی 39)), 127-151. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189974



Vancouver : کپی

آتشک محمد. ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان). 1391 [cited 2022August20];10(4 (پیاپی 39)):127-151. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189974



IEEE : کپی

آتشک، م.، 1391. ارزشیابی عدالت جنسیتی در نظام آموزشی ایران. زن در توسعه و سیاست (پژوهش زنان), [online] 10(4 (پیاپی 39)), pp.127-151. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189974.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 595 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی