برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش خودکارآمدي رياضي، جهت گيري هاي هدفي و اضطراب رياضي بر عملکرد رياضي دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته رياضي) شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير متغير انگيزشي جهت گيري هدفي و اضطراب امتحان بر عملكرد درس رياضي‏، با ميانجي گري خودكارآمدي رياضي‏، مي باشد. براي انجام اين تحقيق 240 دانش آموز، 120 دختر و 120 پسر‏‏، پايه دوم رشته رياضي دبيرستان هاي دولتي شهر تهران به روش تصادفي چندمرحله اي انتخاب شدند و پرسشنامه هاي جهت گيري هدفي، خودكارآمدي رياضي و اضطراب رياضي را تكميل نمودند. همچنين، به منظور سنجش ميزان عملکرد تحصيلي در درس رياضي از نمره هاي امتحان پايان سال درس رياضيات استفاده شد. نتايج تحليل مسير نشان داد كه خودكارآمدي رياضي ميانجي مناسبي در رابطه جهت گيري هاي هدفي و اضطراب رياضي با عملكرد رياضي نيست؛ اما مسيرهاي مستقيم هدف تبحرگرا با خودکارآمدي رياضي، هدف عملکردگريز با خودکارآمدي رياضي و اضطراب رياضي با خودکارآمدي رياضي معني دار بودند. بالاخره، يک مدل اصلاحي، با ميانجي گري اضطراب رياضي، نيز آزمايش شد و برازنده تر از مدل با ميانجي خودکارآمدي بود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شهنی کرم زاده، م.، و حجازی، ا.، و خان زاده، ع.، و حجازی، ب. (1389). نقش خودکارآمدی ریاضی, جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی), 17(2 (پیاپی 92-91)), 187-212. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189939



Vancouver : کپی

شهنی کرم زاده مانا، حجازی الهه، خان زاده علی، حجازی باقر. نقش خودکارآمدی ریاضی, جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی). 1389 [cited 2021May13];17(2 (پیاپی 92-91)):187-212. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189939



IEEE : کپی

شهنی کرم زاده، م.، حجازی، ا.، خان زاده، ع.، حجازی، ب.، 1389. نقش خودکارآمدی ریاضی, جهت گیری های هدفی و اضطراب ریاضی بر عملکرد ریاضی دانش آموزان سال دوم متوسطه (رشته ریاضی) شهر تهران. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی), [online] 17(2 (پیاپی 92-91)), pp.187-212. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189939.



 

 
بازدید یکساله 97 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی