مشخصات مقاله عنوان نشریه: روشها و مدلهاي روان شناختي اطلاعات شماره: تابستان 1390 , دوره 1 , شماره 4 ; از صفحه 59 تا صفحه 72 . عنوان مقاله: بررسي روابط ساختاري خودپنداره، يادگيري خودتنظيمي و موفقيت تحصيلي دانشجويان نویسندگان: طالب زاده نوبريان محسن, ابوالقاسمي محمود, عشوري نژاد فاطمه, موسوي سيدحسين آدرس: چکیده: هدف پژوهش حاضر بررسي روابط ساختاري خودپنداره، يادگيري خودتنظيمي و موفقيت تحصيلي دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي است. اين تحقيق توصيفي از نوع همبستگي است و جامعه آماري آن کليه دانشجويان پسر و دختر دانشگاه شهيد بهشتي مي باشد. تعداد 384 نفر از دانشجويان از ميان 15 دانشکده به عنوان نمونه به روش تصادفي طبقه اي انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري در اين پژوهش دو پرسشنامه خودپنداره تنسي و يادگيري خودتنظيم بوفارد است و معدل نمرات دروس اختصاصي دانشجويان نيز به عنوان شاخص موفقيت تحصيلي آنان به کار گرفته شده است. براي تجزيه و تحليل داده ها نيز از آزمون تحليل مسير و معيارهاي برازش مدل با استفاده از نرم افزار AMOS استفاده شده است. نتايج بدست آمده از تجزيه و تحليل داده ها نشان داد که بين خودپنداره، يادگيري خودتنظيم و موفقيت تحصيلي دانشجويان رابطه ساختاري وجود دارد و خودپنداره بصورت مستقيم و غيرمستقيم (با ميانجي گري يادگيري خودتنظيمي) با موفقيت تحصيلي رابطه دارد. کلید واژه: روابط ساختاري(Q2)خودپنداره(Q2)يادگيري خودتنظيمي(Q2)موفقيت تحصيلي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: سازگاری اجتماعیمنبع کنترلخودکارآمدیعزت نفستدریس اثربخشعملکرد تحصیلیپیشرفت تحصیلیوضعیت تحصیلی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: رابطه بين خودپنداره و انگيزه تحصيلي ابتدايي دانش آموزان با ناتواني هاي يادگيريبررسي و شناسايي خودپنداره تحصيلي و غيرتحصيلي، و پيش بيني كننده گي آن در پيش رفت تحصيلي در دانش آموزان دختر سال دوم دبيرستان شهر تهران (گرايش هاي رياضي – فيزيك و علوم انساني)رابطه سبك هاي يادگيري و خودپنداره تحصيلي با پيشرفت تحصيليبررسي رابطه خودپنداره و عزت نفس با موفقيت تحصيلي دانشجويان دانشکده پرستاري و مامايي شهر قاين در سال تحصيلي 92-1391تاثير روش تدريس نقشه مفهومي بر خودتنظيمي و خودپنداره تحصيلي دانش آموزان مقالات همایشی مرتبط: مقایسه خودپنداره دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار در ورزش دانشگاهیمقایسه خودپنداره افراد وسواسی و افراد سالم و پیش بینی بیماری وسواس بر اساس خودپنداره بیمارانبررسی موفقیت تحصیلی بر اساس هوش هیجانی و مولفه های جمعیت شناختی در بین دانشجویانرابطه مدیریت کلاس معلمان با خودپنداره تحصیلی دانش آموزان مقطع ابتدایی شهرستان تبریزنقش خودکارآمدی در یادگیری و موفقیت تحصیلی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 191 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی