مشخصات مقاله عنوان نشریه: امداد و نجات (Scientific Journal of Rescue and Relief) اطلاعات شماره: 1391 , دوره 4 , شماره 3 ; از صفحه 59 تا صفحه 66 . عنوان مقاله: بررسي تاثير آموزش ضمن خدمت کارکنان بر بهره وري آنان در جمعيت هلال احمر استان کرمانشاه نویسندگان: اصغري فرهاد*, جليليان حميدرضا آدرس: * گروه علوم تربیتی، دانشگاه گیلان چکیده: مقدمه: پيشرفت شگرف و عميق در علوم و فنون گوناگون و تاثيرات آن در عرصه هاي مختلف و فعاليت هاي اداري و خدماتي موسسات و سازمان ها، نياز به آموزش و بهسازي نيروي انساني در سازمان را افزايش داده و آن را ضروري ساخته است. هدف اصلي اين پژوهش ارزيابي و مطالعه ميزان تاثير آموزش ضمن خدمت کارکنان بر متغير هاي بهره وري شامل، ميزان اعتماد به نفس، روابط انساني، بکارگيري تغيير، نوآوري و رعايت وظايف شغلي کارکنان جمعيت هلال احمر کرمانشاه از ديدگاه کارکنان و مديران آنها است.روش ها: در اين مطالعه روش پژوهش علي-مقايسه اي است. حجم نمونه شامل کليه کارکنان و مديران شاغل در جمعيت هلال احمر است. حجم نمونه شامل 324 نفر از جمله 162 نفر از کارکنان و تمامي مديران مربوطه مي باشد که در مورد اين کارکنان نظر داده اند. ابزار جمع آوري اطلاعات شامل دو پرسشنامه محقق ساخته سنجش بهره وري از ديدگاه کارکنان و از نيز ديدگاه مديران است. پايايي پرسشنامه ها به ترتيب بر اساس آلفاي کرونباخ 0.68 و 0.87 مي باشد براي تعيين روايي ابزار نيز از قضاوت 5 نفر از متخصصان و صاحب نظران در خصوص سوالات استفاده شده است. از واريانس سه عاملي براي تجزيه و تحليل اطلاعات استفاده گرديد.يافته ها: نتايج نشان داد که آموزش هاي ضمن خدمت نتوانسته است تغييرات معناداري را در متغير هاي بهره وري شامل روابط انساني، بکارگيري تغيير و نوآوري و رعايت وظايف شغلي کارکنان آموزش ديده را با توجه به سن، سابقه کار، تحصيلات و جنسيت در مقايسه با کارکناني که اين آموزش ها را نديده اند، ايجاد نمايد اما ميزان اعتماد به نفس کارکنان آموزش ديده را با توجه به جنسيت افزايش داده است.نتيجه گيري: با توجه به يافته هاي حاصل از تجزيه و تحليل داده هاي مربوط به جامعه آماري پژوهش مشخص گرديد که آموزش هاي ضمن خدمت نتوانسته است تغييري در روابط انساني، بکارگيري تغيير و نوآوري و رعايت وظايف شغلي کارکنان جمعيت هلال احمر کرمانشاه ايجاد نمايد. کلید واژه: بهره وري کارکنان(Q2)آموزش ضمن خدمت(Q2)جمعيت هلال احمر(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: رفتار شهروندی سازمانیسلامت سازمانیخشنودی شغلیاعتماد سازمانیتفویض اختیارکار تیمیاثربخشینیازسنجیکارکنانجو سازمانیامنیت شغلیترک خدمت ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارايه الگوي نظام جامع آموزش کارکنان جمعيت هلال احمرارتقاء سطح تعهد سازماني در سازمان هاي مردم نهاد: تبيين نقش راهبردي رضايت شغلي از طريق مدل معادلات ساختاريرابطه رضايت شغلي با تعهد سازماني در بين کارکنان جمعيت هلال احمر استان همداننظام جامع آموزش: الگويي براي آموزش هاي تخصصي جمعيت هلال احمرتاثير آموزش ضمن خدمت کوتاه مدت بر کارايي کارکنان جمعيت هلال احمر استان تهران از ديدگاه کارکنان در سال هاي 1386 تا 1388 مقالات همایشی مرتبط: بررسی انگیزش کارکنان جمعیت هلال احمر استان تهران در نوآوری شغلیبررسی اثربخشی دوره های آموزش ضمن خدمت الکترونیک بر عملکرد کارکنان: مطالعه موردی کارکنان آموزش پرورش شهرستان چرامبررسی تاثیر حسابرسی داخلی بر عملکرد شعب جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمدبررسی رابطه مدیریت دانش و برنامه ریزی استراتژیک سازمان (مطالعه موردی جمعیت هلال احمر استان آغ)مقایسه رضایتمندی مدیران و کارکنان از برنامه های الکترونیکی آموزش ضمن خدمت دانشگاه علوم پزشکی مازندران ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 383 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی