مشخصات مقاله عنوان نشریه: جامعه شناسي مطالعات جوانان(SOCIOLOGICAL STUDIES OF YOUTH) اطلاعات شماره: بهار 1391 , دوره 2 , شماره 5 ; از صفحه 95 تا صفحه 112 . عنوان مقاله: بررسي جامعه شناختي علل تاثير تبليغات بر ميزان و نوع مصرف زنان و دختران (مطالعه موردي دانشجويان دختر دانشگاه آزاد اسلامي واحد تهران شمال) نویسندگان: خادميان طليعه, مبارکي فرد نيره آدرس: چکیده: امروزه يکي از مسائل پيش روي جوامع توسعه يافته و در حال توسعه بحث مصرف گرايي و ظهور جامعه مصرفي يا مصرف گرا مي باشد. اساسا جوامع صنعتي مبتني بر فرهنگ مصرف گرايي مي باشد در اين ميان تبليغات و رسانه هاي جمعي از نقش بسيار تعيين کننده اي در شکل دهي به الگوهاي مصرفي مخاطبين خود دارند. زنان و دختران به عنوان يکي از گروه هاي اصلي در معرض اين تبليغات و رواج فرهنگ مصرف گرايي مورد بررسي قرار گرفته است. هدف اصلي اين پژوهش بررسي جامعه شناختي علل تاثير تبليغات کالاها بر ميزان مصرف زنان و دختران مي باشد. اين پژوهش با روش ميداني (پيمايش) انجام شده است که در اين روش از پرسشنامه همراه با مصاحبه استفاده شده است. جامعه آماري شامل دانشجويان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال بوده و حجم نمونه برابر با 400 نفر بوده که به روش تصادفي سيستماتيک انتخاب شده اند. داده هاي مورد نياز جمع آوري شده و با نرم افزار spss اقدام به تحليل داده ها و آزمون فرضيات نموده ايم. نتايج نشان مي دهد که بين ميل به زيبايي، سرمايه فرهنگي، پايگاه اقتصادي اجتماعي خانواده، چگونگي استفاده از رسانه هاي عمومي و ميزان سلامت با تبليغات همبستگي مثبت و معناداري وجود دارد. متغيرهاي مستقل حدود 71 درصد تغييرات تبليغات را تبيين نموده و نقش سرمايه فرهنگي و رسانه هاي عمومي در مقايسه با ساير متغيرها بيشتر است. کلید واژه: تبليغات(Q2)ميل به زيبايي(Q2)سرمايه فرهنگي(Q2)پايگاه اجتماعي و اقتصادي خانواده(Q2)رسانه هاي عمومي(Q2)شغل(Q2)سلامت(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: رسانهماهوارهسیاستگذاریتلویزیونمشارکت اجتماعیشبکه اجتماعیاعتماداعتماد اجتماعیجنسیتوضعیت تاهلتاهلتحصیلاتزنانبهداشت رواناقتصادقم ارجاعات: از طبقه اجتماعي تا سبك زندگي رويكردهاي نوين در تحليل جامعه شناختي هويت اجتماعي كاركرد آگهي هاي تجاري در راديو و تلويزيون مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي تاثير عوامل محيطي و فردي بر نگرش افراد به تبليغات (مورد مطالعه: دانشجويان دانشگاه خليج فارس بوشهر)لزوم ايجاد نظام اخلاق حرفه اي در تبليغات بازرگانيتبليغات و فناوري نوين رسانه ايطراحي مدل تبليغات از طريق رسانه هاي اجتماعي به منظور تاثير بر تمايل مشتريانهدف هاي تبليغات مقالات همایشی مرتبط: رابطه مکمل معنایی در تبلیغات زمینه ایشناسایی شاخص های تبلیغات اثربخش در فرآیند جذب مشتریان بیمه و ارتقای فرهنگ بیمه در کشورچالش های تبلیغات مبتنی بر موبایل در مقایسه با تبلیغات وب در یک شهر الکترونیکیشکل و محتوای تبلیغات ورزشی با تاکید بر الگوی ایرانی اسلامی پیشرفتتبلیغات، عنصر مهجور مانده در علوم انسانی ایران اسلامی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 138 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی