برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير شيوه آموزشي تيمي بر دانش آموزشي هر يک از مدرسان همکار در تيم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان
 
چکیده: 

در مدل آموزشي تيمي، هر دو همکار با به عهده گرفتن مسووليت هايي مشترک از قبيل ارائه مشاوره آموزشي، آموزش و مديريت کلاس درس قادر خواهند بود تا تخصص کاربردي-حرفه اي يکديگر را مشاهده نموده، آن را مورد بررسي و نقد قرار دهند و در نهايت تجربيات کاربردي يکديگر را به طور مستقيم يا غيرمستقيم فرا گيرند. در اين مقاله سعي شده است تااجراي اين مدل آموزشي نوين (به عنوان مدلي جايگزين شيوه تدريس سنتي تک مدرسي) در کلاسهاي زبان انگليسي بازرگاني عمومي در شرکت ساپکو (شرکت فني مهندسي طراحي و تامين قطعات خودرو) بررسي شود. بدين مفهوم که محقق اين مطالعه موردي اساسا سعي داشته است تا با تمرکز بر عملکرد دو مدرس زبان انگليسي بازرگاني عمومي رويکردها و باورهاي آنها را نسبت به تجربه تدريس تيمي قبل و پس از مورد بررسي قرار دهد تا بتواند از ميزان تاثير اين شيوه نوين آموزشي بر سطح دانش آموزشي هر يک از مدرسان همکار آگاه شود. در نتيجه اين پژوهش شيوه آموزش تيمي در مقايسه با روشهاي انفرادي توسعه و ارتقا دانش، طبق نظر مدرساني که در اين مطالعه شرکت داشتند، به عنوان شيوه موثرتري براي انتقال و توسعه دانش آموزشي مدرسان مطرح شده است. به علاوه شيوه آموزش تيمي را به راحتي مي توان به عنوان شيوه اي مقرون به صرفه و جايگزين دوره هاي سنتي آموزش ضمن خدمت به طراحان دوره هاي آموزشي، سياستگذاران آموزشي و و افرادي که دست اندرکار ارتقا و توسعه حرفه اي مدرسان هستند معرفي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

لطیف، ف. (1389). تاثیر شیوه آموزشی تیمی بر دانش آموزشی هر یک از مدرسان همکار در تیم. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, 3(1 (پیاپی 6)), 136-187. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189243



Vancouver : کپی

لطیف فرناز. تاثیر شیوه آموزشی تیمی بر دانش آموزشی هر یک از مدرسان همکار در تیم. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی. 1389 [cited 2021May11];3(1 (پیاپی 6)):136-187. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189243



IEEE : کپی

لطیف، ف.، 1389. تاثیر شیوه آموزشی تیمی بر دانش آموزشی هر یک از مدرسان همکار در تیم. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, [online] 3(1 (پیاپی 6)), pp.136-187. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189243.



 

 
بازدید یکساله 31 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی