4 SID.ir | مشترکات انگليسي کانادايي و انگليسي ايراني بر مبناي جنسيت: بررسي گونه هاي جملات پرسشي آري-نه

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مشترکات انگليسي کانادايي و انگليسي ايراني بر مبناي جنسيت: بررسي گونه هاي جملات پرسشي آري-نه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مطالعه به بررسي تغييرپذيري جملات پرسشي آري-نه انگليسي و همچنين اشتراکات موجود بين گونه هاي جملات پرسشي آري-نه توليد شده توسط اعضاي دو گونه متفاوت زبان انگليسي (بومي زبانان انگليسي کانادايي و فراگيران ايراني زبان انگليسي) مي پردازد. اين تحقيق بعلاوه سعي دارد نقش جنسيت در توليد گونه هاي جملات پرسشي آري-نه انگليسي توسط بومي زبانان انگليسي کانادايي و فراگيران ايراني زبان انگليسي را نيز مورد بررسي قرار دهد. به منظور جمع آوري اطلاعات، يک نسخه اصلاح شده از کار نقشه ادينبورگ(Edinburgh Map Task) مورد استفاده قرار گرفت. جامعه اطلاعاتي اين تحقيق متشکل از تعداد ٦٠ شرکت کننده کانادايي و ايراني مي باشد که اين کار نقشه را اجرا نموده و با لحاظ کردن بافت غير رسمي موجود، گونه هايي از جملات پرسشي آري-نه انگليسي توليد نمودند. نتايج حاصل نشان مي دهد گونه هاي جملات پرسشي آري-نه انگليسي توليد شده توسط دو گروه از نظر نوع مشابه مي باشد. اين در حالي است که با توجه به مشابه بودن بافت مورد استفاده، شرکت کنندگان کانادايي تعداد بيشتري از اين گونه ها را بکار بردند. تفاوت ديگري که در اين تحقيق مشاهده شد فراوان ترين گونه اي است که مورد استفاده قرار گرفت: فراوان ترين گونه اي که توسط شرکت کنندگان ايراني مورد استفاده قرار گرفت با بافت غير رسمي موجود همخواني داشت در حاليکه اين مسئله در مورد شرکت کنندگان کانادايي صدق نمي کرد. در خصوص جنسيت اين نکته ملاحظه گرديد که جنسيت در توليد گونه هاي جملات پرسشي توسط شرکت کنندگان ايراني نقشي ندارد؛ در حالي که توليد اين گونه ها در شرکت کنندگان کانادايي بر مبناي جنسيت مي باشد. يافته هاي اين تحقيق حاکي از آن است که شرکت کنندگان کانادايي و ايراني عليرغم اينکه به دو گونه متفاوت زبان انگليسي تعلق دارند، از لحاظ نحوي عملکرد مشابهي داشتند، در حاليکه عملکرد جامعه شناختي آنها مشابه نبود.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 40
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی