برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير راهبردهاي مختلف آموزش واژگان (تصاوير متحرك، تصاوير صامت و شكل مكتوب) بر توان يادگيري واژگان در زبان آموزان ايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در دنياي مدرن و پيشرفته امروزي بطور کلي CALL (يادگيري زبان با کمک کامپيوتر) يک حوزه جديد در يادگيري زبان و بخصوص در يادگيري واژگان در زبان دوم مي باشد. اين مقاله تاثير حاشيه نويسي چند رسانه اي را بر روي يادگيري واژگان در زبان دوم بررسي مي کند. هدف اصلي اين پژوهش، مقايسه بررسي تاثير راهبردهاي مختلف آموزش واژگان (تصاوير متحرك، تصاوير صامت و شكل مكتوب) بر توان يادگيري واژگان در زبان آموزان ايراني بود. بدين منظور، شصت و هشت زبان آموز انتخاب شدند. جهت بررسي سطح مهارت زبان آموزان يک پيش آزمون برگزار شد. اين شصت و هشت زبان آموز به يک گروه آزمايش و سه گروه مقايسه (تصاوير متحرك، تصاوير صامت وشكل مكتوب) تقسيم شدند. به منظور بررسي تاثير هر روش يک پس آزمون واژگان هم طراحي و برگزار شد. در نتيجه تحليل آماري مشخص شد که تصاوير متحرك در مقايسه با دو روش ديگر (تصاوير صامت و شكل مكتوب) در يادگيري واژگان در زبان دوم موثرتر بودند. نتايج نشان ميدهد که تصاوير متحرك تاثير توجه طلبي دارند و يک تصوير ذهني ايجاد مي کنند که اين خود منجر به يادآوردن (به خاطر سپردن) طولاني مدت واژگان مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آهنگری، س.، و عبداله پور، ز. (1389). بررسی تاثیر راهبردهای مختلف آموزش واژگان (تصاویر متحرک, تصاویر صامت و شکل مکتوب) بر توان یادگیری واژگان در زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, 3(1 (پیاپی 6)), 1-18. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189219



Vancouver : کپی

آهنگری سعیده، عبداله پور زینب. بررسی تاثیر راهبردهای مختلف آموزش واژگان (تصاویر متحرک, تصاویر صامت و شکل مکتوب) بر توان یادگیری واژگان در زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی. 1389 [cited 2021May12];3(1 (پیاپی 6)):1-18. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189219



IEEE : کپی

آهنگری، س.، عبداله پور، ز.، 1389. بررسی تاثیر راهبردهای مختلف آموزش واژگان (تصاویر متحرک, تصاویر صامت و شکل مکتوب) بر توان یادگیری واژگان در زبان آموزان ایرانی. پژوهش های آموزشی و کاربردی زبان انگلیسی, [online] 3(1 (پیاپی 6)), pp.1-18. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189219.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 141 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی