مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش و برنامه ريزي شهري اطلاعات شماره: پاييز 1390 , دوره 2 , شماره 6 ; از صفحه 19 تا صفحه 34 . عنوان مقاله: تاثير تصوير ذهني گردشگران بر ارزش ادراک شده از شهرهاي ساحلي درياي خزر با تاکيد بر نقش واسط کيفيت عوامل ادراک شده نویسندگان: كاظمي مصطفي, پور سميرا*, سعادت يار فهيمه سادات, بيطرف فاطمه آدرس: * دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران چکیده: در سال هاي اخير، لزوم تحقيق و بررسي اثرات مثبت توسعه گردشگري به خوبي احساس مي شود. تسهيلات مناسب مي تواند وسيله اي براي بهبود تصوير مقصد، حس مباهات و افتخار مردم منطقه باشد. توسعه گردشگري در شهرها و روستاهاي شمالي مي تواند اثرات بلندمدتي را بر اقتصاد محلي، زيرساخت ها، جنبه هاي فرهنگي- اجتماعي و تجاري داشته باشد و به عنوان عاملي موثر براي توسعه و بهبود وضعيت اقتصادي (افزايش درآمدها و اشتغال زايي) و بهبود تصوير اين مناطق (آگاهي و دانش از منطقه بازديد شده) درنظر گرفته شود. از اين رو، تحقيق حاضر به بررسي ارتباط بين متغيرهاي تصويرذهني، کيفيت ادراک شده عوامل ملموس و ناملموس به همراه ارزش ادراک شده پرداخته است و بدين منظور ابتدا مدل مفهومي بر اساس مباني نظري، استنتاج و طراحي گرديد و سپس با استفاده از روش تحقيق پيمايشي در معرض آزمون قرار گرفت. جامعه آماري تحقيق شامل گردشگران مناطق ساحلي درياي خزر است که با استناد بر فرمول کوکران، 200 نفر به عنوان نمونه تصادفي مورد مطالعه، در تحقيق در نظر گرفته شدند. داده هاي به دست آمده به وسيله پرسشنامه هاي توزيع شده از بين افرادي که حداقل يک بار به شهرهاي ساحلي درياي خزر سفر کرده اند از طريق معادلات ساختاري و روش حداقل مربعات جزيي به کمک نرم افزار پي. ال. اس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج حاصل از پردازش داده ها نشان داد که کيفيت ادراک شده نسبت به ارزش ادراک شده از مهمترين پيامدهاي تصوير ذهني گردشگران است. همچنين، مشخص گرديد که کيفيت عوامل ناملموس در تصوير ذهني گردشگران تاثير معناداري ندارد. کلید واژه: ارزش ادراک شده(Q2)تصويرذهني(Q2)کيفيت ادراک شده(Q2)شهرهاي ساحلي درياي خزر(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: مدل کانووفاداریوفاداری به برندوفاداری مشتریبرندوفاداری به برندارزش ویژه برندتصویر برند ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: توسعه مدل تصوير ذهني از ايران به عنوان يک مقصد گردشگري: رويکرد پژوهش ترکيبيتاثير ارزش درک شده بر تصوير ذهني از مقصد، رضايت و وفاداري گردشگران پزشکي (مطالعه موردي: شهر اردبيل)تبيين نقش کيفيت محيطي مقصدهاي گردشگري روستايي در تقويت تصوير ذهني گردشگران (مطالعه موردي: روستاهاي مقصد گردشگري بخش رودبار قصران)تصوير ذهني ادراک شده از يک کشور و تاثير آن بر قصد بازديد گردشگران (مورد مطالعه: ايران)رابطه بين کيفيت خدمات ارائه شده با ارزش ادراک شده توسط بيماران بستري در بيمارستان مقالات همایشی مرتبط: راهکارهای توسعه گردشکری در مناطق ساحلی دریای خزر با استفاده از مدل SWOTمدل بررسی پذیرش شبکه های اجتماعی و سبک زندگی با نقش واسطه ای سرگرمی ادراک شده از شبکه های اجتماعینقش امنیت در ایجاد تصویر ذهنی گردشگران خارجی از مقصد ایرانرتبه بندی عوامل موثر بر تمایل رفتاری مشتریان برای استفاده از سیستم های خرید آنلاینبررسی تاثیر عوامل فردی بر پذیرش بانکداری همراه توسط مشتریان بانک های شهر یزد ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 374 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی