برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1390 , دوره  2 , شماره  6 ; از صفحه 19 تا صفحه 34 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير تصوير ذهني گردشگران بر ارزش ادراک شده از شهرهاي ساحلي درياي خزر با تاکيد بر نقش واسط کيفيت عوامل ادراک شده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
 
چکیده: 
در سال هاي اخير، لزوم تحقيق و بررسي اثرات مثبت توسعه گردشگري به خوبي احساس مي شود. تسهيلات مناسب مي تواند وسيله اي براي بهبود تصوير مقصد، حس مباهات و افتخار مردم منطقه باشد. توسعه گردشگري در شهرها و روستاهاي شمالي مي تواند اثرات بلندمدتي را بر اقتصاد محلي، زيرساخت ها، جنبه هاي فرهنگي- اجتماعي و تجاري داشته باشد و به عنوان عاملي موثر براي توسعه و بهبود وضعيت اقتصادي (افزايش درآمدها و اشتغال زايي) و بهبود تصوير اين مناطق (آگاهي و دانش از منطقه بازديد شده) درنظر گرفته شود. از اين رو، تحقيق حاضر به بررسي ارتباط بين متغيرهاي تصويرذهني، کيفيت ادراک شده عوامل ملموس و ناملموس به همراه ارزش ادراک شده پرداخته است و بدين منظور ابتدا مدل مفهومي بر اساس مباني نظري، استنتاج و طراحي گرديد و سپس با استفاده از روش تحقيق پيمايشي در معرض آزمون قرار گرفت. جامعه آماري تحقيق شامل گردشگران مناطق ساحلي درياي خزر است که با استناد بر فرمول کوکران، 200 نفر به عنوان نمونه تصادفي مورد مطالعه، در تحقيق در نظر گرفته شدند. داده هاي به دست آمده به وسيله پرسشنامه هاي توزيع شده از بين افرادي که حداقل يک بار به شهرهاي ساحلي درياي خزر سفر کرده اند از طريق معادلات ساختاري و روش حداقل مربعات جزيي به کمک نرم افزار پي. ال. اس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج حاصل از پردازش داده ها نشان داد که کيفيت ادراک شده نسبت به ارزش ادراک شده از مهمترين پيامدهاي تصوير ذهني گردشگران است. همچنين، مشخص گرديد که کيفيت عوامل ناملموس در تصوير ذهني گردشگران تاثير معناداري ندارد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمی، م.، و پور، س.، و سعادت یار، ف.، و بیطرف، ف. (1390). تاثیر تصویر ذهنی گردشگران بر ارزش ادراک شده از شهرهای ساحلی دریای خزر با تاکید بر نقش واسط کیفیت عوامل ادراک شده. پژوهش و برنامه ریزی شهری, 2(6), 19-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189189



Vancouver : کپی

کاظمی مصطفی، پور سمیرا، سعادت یار فهیمه سادات، بیطرف فاطمه. تاثیر تصویر ذهنی گردشگران بر ارزش ادراک شده از شهرهای ساحلی دریای خزر با تاکید بر نقش واسط کیفیت عوامل ادراک شده. پژوهش و برنامه ریزی شهری. 1390 [cited 2022January28];2(6):19-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189189



IEEE : کپی

کاظمی، م.، پور، س.، سعادت یار، ف.، بیطرف، ف.، 1390. تاثیر تصویر ذهنی گردشگران بر ارزش ادراک شده از شهرهای ساحلی دریای خزر با تاکید بر نقش واسط کیفیت عوامل ادراک شده. پژوهش و برنامه ریزی شهری, [online] 2(6), pp.19-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189189.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 259 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی