برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي آموزش راهبردهاي برنامه ريزي عصبي زباني بر خودکارآمدي، اضطراب و انگيزش پيشرفت دانش آموزان پسر مقطع پيش دانشگاهي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه
 
چکیده: 

اين پژوهش به منظور بررسي تاثير آموزش راهبردهاي عصبي زباني بر خودکارآمدي، اضطراب و انگيزش پيشرفت دانش آموزان پيش دانشگاهي اجرا شد. تعداد 86 دانش آموز به شيوه تصادفي خوشه اي از ميان دانش آموزان پسر دبيرستان هاي شهر تبريز انتخاب شدند. بعد از کنترل متغيرهاي (سن، جنس، رشته تحصيلي و وضعيت اقتصادي - اجتماعي) در دو گروه کنترل و آزمايش به صورت تصادفي جايگزين شده و پس از اعمال کنترل هاي لازم، اندازه هاي مربوط به متغيرهاي وابسته (خودکارآمدي، اضطراب و انگيزش پيشرفت) به وسيله آزمون هاي مقياس خودکارآمدي عمومي شرر، سياهه اضطراب بک و مقياس انگيزش پيشرفت هرمنس اندازه گيري شدند. سپس گروه آزمايش به مدت 13 جلسه 40 دقيقه اي تحت مداخلات برنامه ريزي عصبي رواني قرار گرفت. اين آزمون ها شامل تعيين هدف، برنامه ريزي و مديريت زمان، مهارت هاي ارتباط موثر، سطوح استدلال منطقي و نظام هاي بازنمايي بودند. پس از اتمام جلسات آموزش (کاربندي متغير آزمايش) هر دو گروه مجددا به وسيله آزمون هاي خودکارآمدي، اضطراب و انگيزش پيشرفت ارزيابي شد. نتايج تحليل کوواريانس نشان داد که آموزش راهبردهاي برنامه ريزي عصبي زباني بر خودکارآمدي، کاهش اضطراب و افزايش انگيزش پيشرفت تاثير مثبت داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عیسی زادگان، ع.، و دستوری، ر.، و عبدلی سلطان احمدی، ج. (1391). اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی. مطالعات روان شناختی, 8(4 (33)), 73-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189145



Vancouver : کپی

عیسی زادگان علی، دستوری رامین، عبدلی سلطان احمدی جواد. اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی. مطالعات روان شناختی. 1391 [cited 2021May07];8(4 (33)):73-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189145



IEEE : کپی

عیسی زادگان، ع.، دستوری، ر.، عبدلی سلطان احمدی، ج.، 1391. اثربخشی آموزش راهبردهای برنامه ریزی عصبی زبانی بر خودکارآمدی, اضطراب و انگیزش پیشرفت دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی. مطالعات روان شناختی, [online] 8(4 (33)), pp.73-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189145.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 144 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی