3 SID.ir | بررسي اثربخشي آموزش نظريه انتخاب و کنترل گلاسر بر تحول الگوي هويت نوجوانان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثربخشي آموزش نظريه انتخاب و کنترل گلاسر بر تحول الگوي هويت نوجوانان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش بررسي اثربخشي آموزش نظريه انتخاب و کنترل گلاسر بر تحول الگوي هويت نوجوانان دختر دوره پيش دانشگاهي شهر اصفهان بود. روش پژوهش نيمه آزمايشي با دو گروه آزمايش و گواه و اجراي پيش آزمون و پس آزمون بود. نمونه آماري پژوهش متشکل از 40 نفر بودند (20 نفر گروه آزمايش و 20 نفر گروه گواه) که با روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي از ناحيه 5 آموزش و پرورش شهر اصفهان انتخاب شدند. ابزار اندازه گيري پرسشنامه سنجش حالات هويت من بنيون و آدامز (EOM-EIS-2) بود. ضريب پايايي پرسشنامه در کل مقياس برابر با 0.75 محاسبه شد. داده ها با استفاده از روش آماري تحليل کواريانس تجزيه و تحليل شد. نتايج نشان داد آموزش نظريه انتخاب و کنترل گلاسر بر هويت آشفته و پيشرفت نوجوانان موثر بود، ولي بر هويت زودرس و تعويق افتاده آنها تاثيري نداشت. پيشنهاد مي شود والدين و مسوولان فرصت هاي مناسب را براي انتخاب هاي متفاوت در نوجوانان فراهم آورند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 458
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی