برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقش واسطه اي الگوي چهاربخشي هدف هاي پيشرفت و راهبردهاي شناختي در رابطه بين نظريه هاي ضمني هوش و پيشرفت تحصيلي (يک مدل علي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران
 
چکیده: 

هدف از انجام اين پژوهش بررسي نقش واسطه اي الگوي چهاربخشي هدف هاي پيشرفت و راهبردهاي شناختي در رابطه بين نظريه هاي ضمني هوش و پيشرفت تحصيلي در قالب يک مدل علي مي باشد. بدين منظور، يک گروه 261 نفري (195 نفر دختر و 66 نفر پسر) از دانشجويان روان شناسي دانشگاه آزاد اسلامي مرودشت از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب و مقياس نظريه هاي ضمني هوش (Abd-El-Fattah, 2010)، مقياس جهت گيري هدف  (Elliot, 2001 McGregor &)و مقياس راهبردهاي انگيزشي و يادگيري (Pintrich, 1988) اجرا گرديد. نتايج نشان دادند که نظريه ذاتي از راه هدف هاي عملکردي (گرايش و اجتناب) با راهبردهاي سطحي رابطه اي مثبت و معني دار دارد و با پيشرفت رابطه اي منفي و معني دار دارد و نظريه افزايشي از راه هدف تسلطي اجتناب با راهبرد تنظيم تلاش و از راه هدف تسلطي گرايش روي راهبرد عميق و از آن راه با پيشرفت رابطه مثبت دارد. شاخص هاي مدل نشان دادند که مدل مفهومي پيشنهادي از برازندگي لازم برخوردار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

برزگر، م.، و دلاور، ع.، و احدی، ح. (1391). نقش واسطه ای الگوی چهاربخشی هدف های پیشرفت و راهبردهای شناختی در رابطه بین نظریه های ضمنی هوش و پیشرفت تحصیلی (یک مدل علی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 3(2 (پیاپی 10)), 71-85. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189067



Vancouver : کپی

برزگر مجید، دلاور علی، احدی حسن. نقش واسطه ای الگوی چهاربخشی هدف های پیشرفت و راهبردهای شناختی در رابطه بین نظریه های ضمنی هوش و پیشرفت تحصیلی (یک مدل علی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1391 [cited 2021August03];3(2 (پیاپی 10)):71-85. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189067



IEEE : کپی

برزگر، م.، دلاور، ع.، احدی، ح.، 1391. نقش واسطه ای الگوی چهاربخشی هدف های پیشرفت و راهبردهای شناختی در رابطه بین نظریه های ضمنی هوش و پیشرفت تحصیلی (یک مدل علی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 3(2 (پیاپی 10)), pp.71-85. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=189067.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 74 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی