مشخصات مقاله عنوان نشریه: رهيافتي نو در مديريت آموزشي اطلاعات شماره: پاييز 1390 , دوره 2 , شماره 3 (پياپي 7) ; از صفحه 161 تا صفحه 175 . عنوان مقاله: تاثير آموزش فراشناخت در حل مسايل رياضي دانش آموزان نویسندگان: زارع حسين, محمدي احمدآبادي ناصر* آدرس: * دانشگاه پیام نور چکیده: مطالعه تاثير فراشناخت و رويکردهاي آن نسبت به توانمندي هاي حل مساله رياضي در دانش آموزان مقطع اول متوسطه در يزد هدف اصلي اين پژوهش است. روش انجام پژوهش شبه تجربي بوده است. به همين منظور، از جامعه آماري دانش آموزان، 120 دانش آموز سال اول آموزش متوسطه در دو گروه آزمايش و کنترل شرکت کردند. برنامه درسي گروه آزمايش شامل آموزش 6 هفته اي و هر هفته 4 ساعت روش هاي فراشناختي بود. پيش از شروع اين دوره، پيش آزموني براي کل دانش آموزان (120) اجرا شد. ابزار گرد آوري داده ها آزمون محقق ساخته عملكرد رياضي بود كه روايي محتوايي و پايايي آن مورد تاييد قرار گرفت. داده هاي بدست آمده با استفاده از آزمون t-test مورد تحليل قرار گرفت و مشخص گرديد که بين دو گروه کنترل و آزمايش تفاوتي معنادار وجود دارد. به اين معني که ميانگين نمره هاي گروهي که در دوره فراشناخت شرکت کرده بودند، به گونه اي معنادار بيش تر از ميانگين گروه کنترل بود. روي هم رفته، اين مطالعه نشان داد كه آموزش فراشناخت و رويکردهاي آن بر توانمندي حل مساله دانش آموزان و ترغيب آن ها به يادگيري رياضي تاثيري مثبت دارد. کلید واژه: فراشناخت(Q2)آموزش(Q2)رياضي(Q2)حل مساله(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: عزت نفسراهبردهای یادگیریانگیزش تحصیلیاضطراب امتحاننگرشرفتارآموزش بهداشتایدزانگیزش تحصیلیحل مسالهکم توان ذهنیمهارت حل مسالهمهارت های بالینیتفکر انتقادیمهارت حل مسالهایفای نقش ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تاثير راهبردهاي فراشناختي بر حل مسائل رياضي در دانش آموزان دوره اول دبيرستان شهر يزداثربخشي آزمون فراشناخت بر بهبود عملکرد رياضي کودکان با ناتواني يادگيري رياضياثر آموزش فراشناخت و روابط فضايي بر عملکرد رياضي کودکان دچار ناتواني يادگيري رياضيتاثير آموزش حافظه فعال و فراشناخت بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان دختر ناتوان در يادگيري رياضيمدل يابي ساختاري رابطه خودکارآمدي، فراشناخت با ارزيابي حل مساله دانش آموزان متوسطه مقالات همایشی مرتبط: رابطه فراشناخت و مهارت های اجتماعی با خودگردانی در دانش آموزان مقطع متوسطهضرورت آموزش الگوی فراشناخت در تغییرات برنامه های درسی جدید دوره ابتداییاثربخشی آموزش روابط فضایی بر عملکرد ریاضی کودکان دارای اختلال ریاضیمقایسه تاثیر آموزش های اکتشافی و فراشناخت بر پیشرفت تحصیلی و انگیزه پیشرفت درس علوم دانش آموزان پایه چهارم مقطع ابتدایی شهرستان مسجد سلیمانبررسی اثربخشی خلاقیت و عملکرد ریاضی بر توانایی طرح مساله ریاضی دانش آموزان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 317 آخرین های بلاگ افزودن فوتر در پاورپوینتآموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی