مشخصات مقاله عنوان نشریه: رهيافتي نو در مديريت آموزشي اطلاعات شماره: پاييز 1390 , دوره 2 , شماره 3 (پياپي 7) ; از صفحه 57 تا صفحه 88 . عنوان مقاله: ارزيابي فرايند يادگيري گروهي در دانشجويان بر اساس مدل نپ نویسندگان: محمدداوودي اميرحسين*, حجتي فائزه آدرس: * دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساوه چکیده: اين مطالعه قصد دارد تا با ارزيابي مدل مفهومي يادگيري گروهي «نپ» فرايندهاي اجتماعي شناختي اثرگذار بر اثربخشي گروه و يادگيري گروهي دانشجويان را مورد بررسي و روش ارتباط اين عوامل را آزمون نمايد. در اين مطالعه از روش پژوهش توصيفي-همبستگي استفاده شد. کليه دانشجويان دانشگاه آزاد واحد ساوه به عنوان جامعه آماري و نمونه اي به حجم 191 نفر با روش نمونه گيري هدفمند- قضاوتي انتخاب شدند. ابزار گرد آوري داده ها در اين پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل 5 متغير اصلي ساختار و زمينه گروه، باورهاي گروه، رفتارهاي يادگيري گروهي، فراشناخت و اثربخشي گروه به همراه زير مولفه هاي آن ها بود که آلفاي کرونباخ هريک از اين متغيرها به ترتيب عبارتند از: 0.72، 0.78، 0.70، 0.71، 0.72. نتايج تحليل رگرسيون وجود رابطه مثبت و معني دار بين متغيرها را به صورت دو به دو تاييد و تجزيه و تحليل رگرسيون چند متغيره وجود رابطه تعاملي بين متغيرها را به صورت جزئي مورد تاييد قرار داد. سپس برازش مدل با نرم افزار ليزرل ارزيابي شد که نتايج برازش کل مدل را تاييد نکرد. هم چنين، نتايج تحليل مسير يک مدل نوين را پيشنهاد کرد که نشان مي دهد براي موفقيت يادگيري گروهي و اثربخشي گروه بايد باورها و فراشناخت گروه مورد ملاحظه و توجه قرار گيرد. کلید واژه: يادگيري گروهي(Q2)فرايندهاي فرا شناختي(Q2)اثربخشي گروه(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: گروه هاي يادگيرنده، محور يادگيري و توسعه منابع انسانينقش فراشناخت در فرآيند يادگيريرابطه بين ابعاد يادگيري گروهي و فردي در يادگيري سازماني پرستاران باليني: مطالعه مورديعوامل موثر بر توسعه يادگيري گروهيبررسي ديدگاه دانشجويان پرستاري در رابطه با محيط آموزش باليني و تاثير آن بر يادگيري مقالات همایشی مرتبط: مقایسه تاثیر روش های تدریس بحث گروهی و سمینار دانشجویی بر سطح یادگیری دانشجویان در درس حسابرسی دوکارآمدی مشاوره گروهی به شیوه شناختی - رفتاری (C.B.T) بر کاهش مشکلات عاطفی در نوجوانانانتقال موثر دانش و تکنولوژی در صنعت از طریق مکانیزم های جدید یادگیری (گروهی)اثربخشی آموزش راهبردهای مطالعه و یادگیری بر میزان یادگیری و عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گلستان در سال 1392اثربخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری بر پرخاشگری دانشجویان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 126 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی