برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تطبيقي رويکردهاي تربيت معنوي با توجه به مولفه هاي برنامه درسي در چند کشور جهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد خوراسگان، اصفهان
 
چکیده: 

هدف اصلي اين مقاله بررسي رويکردهاي تربيت معنوي با توجه به مولفه هاي برنامه درسي در کشورهاي منتخب بوده است که با روش تطبيقي و با کمک الگوي بردي انجام گرفت. بدين منظور، اسناد و مدارک مرتبط با موضوع در کشورهاي منتخب با استفاده از روش کتابخانه اي و با مراجعه به سايت هاي اينترنتي مرتبط مانند يونسکو و پروکوئيست و سايت هاي وزارت آموزش و پرورش کشورهاي موردنظر گردآوري، توصيف، تفسير و مقايسه شد. جامعه آماري پژوهش کليه کشورهايي هستند که در زمينه تربيت معنوي داراي برنامه هايي هستند. از ميان جامعه مورد مطالعه کشورهاي استراليا، ژاپن و ترکيه با استفاده از روش نمونه گيري هدفمند به عنوان نمونه مورد بررسي انتخاب گرديدند سپس ويژگي هاي اصلي رويکردهاي تربيت معنوي در ارتباط با مولفه هاي هدف، محتوا و روش هاي تدريس در کشورهاي منتخب مطالعه و بررسي گرديد. نتايج بدست آمده حاکي از وجود شباهت ها و تفاوت هاي شايان توجهي بين اهداف، محتوا و روش هاي تدريس در کشورهاي مورد مطالعه بود. شباهت ها بيش تر در اهداف و گه گاه در محتوا، اما تفاوت ها بيش تر در روش هاي تدريس وجود دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یارمحمدیان، م.، و فروغی ابری، ا.، و میرشاه جعفری، س.، و اوجی نژاد، ا. (1391). بررسی تطبیقی رویکردهای تربیت معنوی با توجه به مولفه های برنامه درسی در چند کشور جهان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 3(1 (پیاپی 9)), 83-99. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188979



Vancouver : کپی

یارمحمدیان محمدحسین، فروغی ابری احمدعلی، میرشاه جعفری سیدابراهیم، اوجی نژاد احمدرضا. بررسی تطبیقی رویکردهای تربیت معنوی با توجه به مولفه های برنامه درسی در چند کشور جهان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1391 [cited 2021May14];3(1 (پیاپی 9)):83-99. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188979



IEEE : کپی

یارمحمدیان، م.، فروغی ابری، ا.، میرشاه جعفری، س.، اوجی نژاد، ا.، 1391. بررسی تطبیقی رویکردهای تربیت معنوی با توجه به مولفه های برنامه درسی در چند کشور جهان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 3(1 (پیاپی 9)), pp.83-99. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188979.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 75 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی