برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه ديدگاه معلمان دروس علوم، رياضي، عربي و ادبيات دوره راهنمايي در بکارگيري و اولويت بندي مهارت هاي فن آوري داده اي و ارتباطات

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش مقايسه ديدگاه معلمان دروس علوم، رياضي، عربي و ادبيات در بکارگيري و اولويت بندي مهارت هاي فاوا بمنظور اثربخشي برنامه درسي دوره راهنمايي بوده است. اين پژوهش از نوع زمينه اي بوده است از بين 4010 نفر از معلمان دروس مورد بررسي، 350 نفر با استفاده از جدول مورگان به روش تصادفي تعيين و از بين نمونه 117 نفر از معلمان داراي شرايط انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته مي باشد که پايايي آن بر اساس آلفاي کرونباخ (%93.8) محاسبه و با استفاده از ماژول هاي بنياد جهاني ICDL تهيه گرديده است. جهت تجزيه و تحليل داده ها افزون بر آمار توصيفي از آمار استنباطي و آزمون کروسکال واليس استفاده شده است. نتايج پژوهش حاکي از آنست که از ديدگاه معلمان بکارگيري مهارت هاي هفت گانه فاوا در يادگيري اين دروس موثر است. بين ميانگين نمره هاي معلمان در خصوص چهار مهارت مفاهيم پايه سخت افزار و فن آوري داده ها، کامپيوتر و مديريت فايل ها، بکارگيري نرم افزار واژه پرداز، جستجوي اينترنتي و پست الکترونيک، تفاوتي معني دار وجود ندارد، ولي در بکارگيري سه مهارت ديگر تفاوت معني دار مشاهده شد. بکارگيري صفحه گسترده و بانک داده اي در آموزش درس رياضي و نرم افزار ارايه مطالب در آموزش درس علوم از اولويت بالاتري نسبت به ساير مهارت هاي فاوا برخوردارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شریعتمداری، ع.، و سیف نراقی، م.، و نادری، ع.، و طالب، ز. (1391). مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 3(1 (پیاپی 9)), 37-61. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188972



Vancouver : کپی

شریعتمداری علی، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله، طالب زهرا. مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1391 [cited 2021May13];3(1 (پیاپی 9)):37-61. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188972



IEEE : کپی

شریعتمداری، ع.، سیف نراقی، م.، نادری، ع.، طالب، ز.، 1391. مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 3(1 (پیاپی 9)), pp.37-61. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188972.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 490 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی