برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه فلسفه تربيتي و سبک رهبري مديران مدارس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن
 
چکیده: 

اين پژوهش در پي بررسي رابطه فلسفه تربيتي مديران با سبک رهبري آنان است و پژوهشي توصيفي از نوع همبستگي مي باشد. نمونه آماري پژوهش 118 نفر از مديران مدارس راهنمايي غرب استان مازندران بودند که به روش طبقه اي نسبي انتخاب شدند. براي گرد آوري داده ها از دو پرسشنامه «سنجش فلسفه تربيتي» و «سنجش سبک رهبري باولز» استفاده شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از شاخص هاي گرايش مرکزي، آزمون همبستگي کانوني و پيرسون و ضريب تعيين استفاده شده است. نتايج نشان داده اند که بين انواع فلسفه تربيتي و سبک هاي رهبري همبستگي کانوني معني دار وجود دارد. هم چنين، ضرايب تعيين برآورد شده نشان مي دهند كه فلسفه «ماهيت گرايي» توان تبيين سبک رهبري «خلاقيت و نوآوري» و فلسفه «پايدارگرايي» توان تبيين سبک رهبري خود هدايت گري و فلسفه «پيشرفت گرايي» توان تبيين سبک رهبري «بازشناسي و پيشرفت شغلي» و فلسفه «بازسازي گرايي»، توان تبيين سبک رهبري «خلاقيت و نوآوري» و فلسفه «رفتارگرايي» توان تبيين سبک هاي رهبري «خودبرانگيختگي توام با جديت» و «همکاري و تعهدآفريني» و فلسفه «هستي گرايي» توان تبيين سبک رهبري «خود برانگيختگي توام با جديت» را دارا هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خلخالی، ع.، و خلعتبری، ج.، و اذعانی، م. (1390). رابطه فلسفه تربیتی و سبک رهبری مدیران مدارس. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, 2(2 (پیاپی 6)), 23-40. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188953



Vancouver : کپی

خلخالی علی، خلعتبری جواد، اذعانی مریم. رابطه فلسفه تربیتی و سبک رهبری مدیران مدارس. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی. 1390 [cited 2021September28];2(2 (پیاپی 6)):23-40. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188953



IEEE : کپی

خلخالی، ع.، خلعتبری، ج.، اذعانی، م.، 1390. رابطه فلسفه تربیتی و سبک رهبری مدیران مدارس. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی, [online] 2(2 (پیاپی 6)), pp.23-40. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188953.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 232 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی