برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه فلسفه تربيتي و سبک رهبري مديران مدارس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تنکابن
 
چکیده: 

اين پژوهش در پي بررسي رابطه فلسفه تربيتي مديران با سبک رهبري آنان است و پژوهشي توصيفي از نوع همبستگي مي باشد. نمونه آماري پژوهش 118 نفر از مديران مدارس راهنمايي غرب استان مازندران بودند که به روش طبقه اي نسبي انتخاب شدند. براي گرد آوري داده ها از دو پرسشنامه «سنجش فلسفه تربيتي» و «سنجش سبک رهبري باولز» استفاده شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از شاخص هاي گرايش مرکزي، آزمون همبستگي کانوني و پيرسون و ضريب تعيين استفاده شده است. نتايج نشان داده اند که بين انواع فلسفه تربيتي و سبک هاي رهبري همبستگي کانوني معني دار وجود دارد. هم چنين، ضرايب تعيين برآورد شده نشان مي دهند كه فلسفه «ماهيت گرايي» توان تبيين سبک رهبري «خلاقيت و نوآوري» و فلسفه «پايدارگرايي» توان تبيين سبک رهبري خود هدايت گري و فلسفه «پيشرفت گرايي» توان تبيين سبک رهبري «بازشناسي و پيشرفت شغلي» و فلسفه «بازسازي گرايي»، توان تبيين سبک رهبري «خلاقيت و نوآوري» و فلسفه «رفتارگرايي» توان تبيين سبک هاي رهبري «خودبرانگيختگي توام با جديت» و «همکاري و تعهدآفريني» و فلسفه «هستي گرايي» توان تبيين سبک رهبري «خود برانگيختگي توام با جديت» را دارا هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی