3 SID.ir | تاثير آموزش کارکردهاي اجرايي بر عملکرد نيمرخ اسيد وکسلر کودکان (حساب، رمزنويسي، اطلاعات، حافظه عددي) در دانش آموزان اختلال يادگيري شهر شيراز

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش کارکردهاي اجرايي بر عملکرد نيمرخ اسيد وکسلر کودکان (حساب، رمزنويسي، اطلاعات، حافظه عددي) در دانش آموزان اختلال يادگيري شهر شيراز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت
 
چکیده: 

هدف از اين پژوهش، بررسي تاثير آموزش کارکردهاي اجرايي بر عملکرد خرده آزمون هاي معرف نيمرخ اسيد (ACID) وکسلر کودکان در دانش آموزان اختلال يادگيري مي باشد. در اين پژوهش از روش تجربي با پيش آزمون - پس آزمون همراه با گروه کنترل و گمارش تصادفي استفاده شد. با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي تعداد 48 نفر دانش آموز انتخاب و در دو گروه آزمايش و گواه به شکل تصادفي گماشته شدند. در مرحله پيش آزمون از آزمون وکسلر کودکان براي اندازه گيري نيمرخ اسيد استفاده شد. آموزش کارکردهاي اجرايي به شکل گروهي در گروه آزمايش اعمال شد. پس از آموزش، پس آزمون به اجرا درآمد. نتايج آزمون تحليل کوواريانس نشان داد که آموزش کارکردهاي اجرايي موجب افزايش عملکرد نيمرخ اسيد وکسلر کودکان در خرده آزمون هاي اطلاعات، حساب و رمزنويسي مي شود و در خرده آزمون حافظه عددي بي تاثير است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 266
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی