مشخصات مقاله عنوان نشریه: انديشه مديريت راهبردي (انديشه مديريت) اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1391 , دوره 6 , شماره 1 (پياپي 11) ; از صفحه 159 تا صفحه 183 . عنوان مقاله: شناخت و رتبه بندي عوامل ريسک خريد خارجي بر اساس روش AHP؛ مورد مطالعه: شرکت طراحي مهندسي و تامين قطعات ايران خودرو (ساپکو) نویسندگان: گودرزي غلامرضا, هاشمي سيدعلي اکبر* آدرس: * دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادق (ع) چکیده: در دنياي امروز، مفاهيمي چون رقابت، تجارت، توليد، تامين و تدارکات و خريد، تغيير اساسي کرده است. در سال هاي دورتر، شرکت ها براي تامين و خريد نيازمندي هاي خود به بازارهاي داخلي متکي بودند، لذا اصول و قواعد آن نيز بيشتر تابع شرايط داخلي و تعاملات دروني بود. ليکن در شرايط امروز که شرکت هاي بزرگ چندمليتي شکل گرفته و در سياستگذاري هاي خود، کمتر به ملاحظات داخلي و بيشتر به محيط بين الملل متکي هستند، اين اصول و قواعد، متفاوت شده است. ليکن، هنوز هم در برخي کشورها و يا برخي صنايع، ترکيبي از اصول سنتي و نو در حوزه توليد و يا تجارت، جاري است. مثلا با اينکه امروزه، تامين و تدارکات در سطح جهاني صورت مي گيرد و ممکن است واژه خريد خارجي معناي خاصي را به ذهن مخاطب، متبادر نسازد، ليکن مشکل اصلي برخي شرکت هاي توليدي در ايران، خريد خارجي است. با توجه به اين نکته، مقاله حاضر در صدد بررسي فرآيند خريد خارجي در صنعت خودروي ايران، به منظور شناخت و رتبه بندي عوامل ريسک خريد خارجي بر اساس تکنيک هاي تصميم گيري چندمعياره است. بدين منظور، پس از بررسي اجمالي ادبيات موضوع، عوامل اثرگذار در ريسک خريد خارجي، احصا و در نهايت، بر اساس روش فرآيند تحليل سلسله مراتبي اولويت بندي مي شود. کلید واژه: خريد(Q2)خريد خارجي(Q2)ريسک خريد خارجي(Q2)رتبه بندي عوامل ريسک خريد(Q2)روش AHP(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: غیرورزشکارسیستم خبرهطراحیغیر ورزشکارتحلیل سلسله مراتبیمکان یابیفرآیند تحلیل سلسله مراتبیمکانیابی ارجاعات: طراحي مدل تحول سازماني در مديريت هزينه مورد زنجيره تامين گروه صنعتي ايران خودرو مقالات نشریه ای مرتبط: شناسايي و رتبه بندي عوامل ريسک خريد خارجي بر اساس روش AHP: صنعت خودرو ايراناهميت روان شناسي رفتار خريد مصرف كننده در زمان خريدبررسي انگيزه هاي خريد مصرف کنندگان ايرانيمفاهيم و الگوهاي خريد سازماني با رويكرد خريد در سازمان هاي دولتيرويكردهاي نظري خريد: از جامعهشناسي تا مطالعات فرهنگي مقالات همایشی مرتبط: بررسی اثر تجربه خرید اینترنتی در رفتار مصرف کننده با استفاده از مدل پذیرش تکنولوژی (TAM)تاثیر ویژگی های محیط خرید بر نیات رفتاری مشتریان با نقش واسطه ای لذت جویی از خرید و ارزش (ادراک شده) از خریدبررسی روند تحول مراکز خرید شهری؛ تاملی بر تغییر ماهوی مفاهیم خرید و مصرف و بازتاب آن در فضای کالبدیبررسی رفتار افراد در خرید آنلاینکلیدهای موفقیت در مراکز خرید ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 317 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی