برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير ميزان شناخت رده محصول و تمايز ميان برندهاي موجود در پذيرش تعميم برند

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز
 
چکیده: 

يکي از اهداف اصلي شرکت ها در بازار، حفظ و توسعه سهم بازار است که در عين حال يکي از دغدغه هاي اصلي آنان نيز به شمار مي رود. از آنجا که برند شرکت ها، يکي از اصلي ترين سرمايه هاي آن ها است، بازاريابان همواره در جست وجوي راهکارهايي بوده اند تا با آنها، شرکت ها به اهدافشان نائل آيند. به دليل پرهزينه و زمان بر بودن ايجاد و خلق برند جديد، استفاده از راهبرد تعميم برند مي تواند بازاريابان را در رسيدن به اين مهم ياري کند. البته بدين منظور، بايد عوامل متعددي را که مي تواند در پذيرش تعميم برند از سوي مصرف کنندگان موثر باشد نيز مد نظر قرار داد. در اين تحقيق فقط دو عاملِ «ميزان شناخت رده محصول» و «تمايز ميان برندهاي موجود در يک رده محصول» و البته تعامل آن ها به عنوان «عوامل موثر در پذيرش تعميم برند» شناخته شده است؛ ولي از آنجا که درگيري با محصول نيز مي تواند بسيار اثرگذار باشد، اين بررسي در دو گروه محصولات با درگيري کم و زياد انجام مي گيرد. بنابراين، هدف اين مقاله بررسي تاثير ميزان شناخت رده محصول و تمايز ميان برندهاي موجود در يک رده محصول و تعامل آن ها در پذيرش تعميم برند است. از اين رو، عکس العمل مصرف کنندگان را نسبت به هشت محصول جديد فرضي که از هشت برند واقعي و جاافتاده در بازار استفاده کرده است – چهار محصول با درگيري کم و چهار محصول با درگيري زياد- ارزيابي مي کند. روش تحقيق حاضر، توصيفي و از نوع پيمايشي است و براي جمع آوري داده هاي آن از پرسش نامه استفاده شده است. شيوه تجزيه و تحليل هاي آماري نيز طرح هاي تکراري، آنوا و آنکوا است. نتايج اين تحقيق نشان مي دهد که دو عامل مذکور و تعامل آن ها تنها در پذيرش تعميم برند محصولات کالايي (با درگيري کم) و خدماتي (با درگيري زياد) ساخت خارج ايران اثرگذار بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امیرشاهی، م.، و یزدانی، ح.، و پارسا، س. (1391). تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), 6(1 (پیاپی 11)), 107-132. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188717



Vancouver : کپی

امیرشاهی میراحمد، یزدانی حمیدرضا، پارسا سمانه. تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت). 1391 [cited 2021July27];6(1 (پیاپی 11)):107-132. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188717



IEEE : کپی

امیرشاهی، م.، یزدانی، ح.، پارسا، س.، 1391. تاثیر میزان شناخت رده محصول و تمایز میان برندهای موجود در پذیرش تعمیم برند. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), [online] 6(1 (پیاپی 11)), pp.107-132. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188717.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 126 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی