برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناخت قابليت هاي سازماني جايگاه سازي برند شرکت در صنعت مواد غذايي با استفاده از نظريه داده بنياد

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

اين پژوهش کيفي به دنبال يافتن قابليت هاي لازم جهت جايگاه سازي برند شرکت در قالب الگويي نظام مند و با بهره گيري از نظريه داده بنياد است. پژوهش هاي گذشته در حيطه جايگاه سازي برند شرکت، بسيار محدود و غالبا يک سونگرانه (از ديد مشتري)، کمي گرا و انتزاعي است. اين پژوهش، جايگاه سازي برند شرکت را از ديدگاه درون سازماني و با تاسي از رويکرد راهبردي قابليت هاي سازماني جست وجو مي کند. بدين منظور مصاحبه هاي عميقي با مديران شرکت هاي شناخته شده فعال در صنعت مواد غذايي صورت گرفت. تحليل داده ها بر اساس نظريه داده بنياد مبين آن است که ثبات سازماني، زمينه مناسب جهت ايجاد و تقويت قابليت هاي موثر بر هويت بخشي به برند شرکت را فراهم مي کند. هويت ايجادشده از طريق قابليت هاي تصويرپردازي مثبت به جايگاه سازي برند کمک مي کند. در عين حال، شايستگي هاي مديريت ارشد و پويايي بازار به عنوان عوامل مداخله گر و بسترساز، شرايط تقويت و تسريع جايگاه سازي برند را موجب مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امیدی کیا، ک.، و مشبکی، ا.، و خدادادحسینی، س.، و عزیزی، ش. (1391). شناخت قابلیت های سازمانی جایگاه سازی برند شرکت در صنعت مواد غذایی با استفاده از نظریه داده بنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), 6(1 (پیاپی 11)), 35-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188713



Vancouver : کپی

امیدی کیا کامران، مشبکی اصغر، خدادادحسینی سیدحمید، عزیزی شهریار. شناخت قابلیت های سازمانی جایگاه سازی برند شرکت در صنعت مواد غذایی با استفاده از نظریه داده بنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت). 1391 [cited 2021May19];6(1 (پیاپی 11)):35-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188713



IEEE : کپی

امیدی کیا، ک.، مشبکی، ا.، خدادادحسینی، س.، عزیزی، ش.، 1391. شناخت قابلیت های سازمانی جایگاه سازی برند شرکت در صنعت مواد غذایی با استفاده از نظریه داده بنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی (اندیشه مدیریت), [online] 6(1 (پیاپی 11)), pp.35-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188713.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 140 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی