3 SID.ir | ارتباط سبک هاي مديريت تعارض و کيفيت ارتباط ميان مدير - کارمند در سازمان هاي ورزشي، مطالعه موردي در استان مازندران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ارتباط سبک هاي مديريت تعارض و کيفيت ارتباط ميان مدير - کارمند در سازمان هاي ورزشي، مطالعه موردي در استان مازندران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف اين تحقيق بررسي ارتباط بين سبک هاي مختلف مديريت تعارض و کيفيت ارتباط دوطرفه بين مدير و کارمند با تاکيد بر ويژگي هاي دموگرافيک بود. 100 نفر آزمودني (32 مدير و 68 کارمند) شامل مديران و کارمندان سطوح مختلف در اداره کل تربيت بدني استان مازندران و هيات هاي مختلف ورزشي دو پرسش نامه LMX-7 و ROCI-? را داوطلبانه تکميل کردند. يافته هاي حاصل از تحقيق نشان داد از نظر کارمندان، تاثير سبک هاي مختلف مديريت تعارض بر کيفيت ارتباط ميان مدير-کارمند معني دار است، همچنين تاثير سبک سازش بر متغير وابسته معني دار بوده است. البته با توجه به بتاي به دست آمده تاثير سبک همکاري نيز مثبت است، اما معني داري آن مورد تاييد قرار نمي گيرد. همچنين از نظر مديران تاثير سبک سازش و انسجام بر متغير وابسته معني دار است. البته با توجه به بتاي به دست آمده تاثير سبک همکاري و رقابت نيز مثبت است، ولي تاثير سبک رقابت و اجبار بيشتر از سبک همکاري است، اما هيچ کدام از اين ها به طور معني دار مورد تاييد قرار نمي گيرند. نتيجه کلي نشان مي دهد از ميان سبک هاي مختلف مديريت تعارض، سبک هاي سازش و همکاري بيشترين تاثير را بر کيفيت ارتباط ميان مدير - کارمند از نظر کارمندان دارند، اما فقط تاثير سبک سازش معني دار است، لذا بايد مديران و کارمندان را تشويق کرد تا با اتخاذ سبک انسجام و همکاري در برخورد با تعارض، باعث افزايش اثربخشي سازماني گردند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 354
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی