برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش گروهي شناختي- رفتاري و مصون سازي در مقابل فشار رواني بر سازگاري اجتماعي و خودپنداره دانش آموزان دختر دبيرستاني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* رشت، دانشگاه پیام نور رشت
 
چکیده: 

اين پژوهش با هدف بررسي تاثير آموزش گروهي شناختي- رفتاري و مصون سازي در مقابل فشار رواني بر سازگاري اجتماعي و خودپنداره دانش آموزان دختر دبيرستاني اجرا شد. پژوهش از نوع آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون شامل دو گروه آزمايش و يک گواه بود. جامعه آماري شامل دانش آموزان دختر دبيرستاني در سال تحصيلي 89- 1388 بودند که از ميان آنها با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي، ابتدا دو دبيرستان و سپس 45 نفر انتخاب و به صورت تصادفي در سه گروه (دو گروه آزمايش و يک گروه گواه) قرار گرفتند. ابزارهاي سنجش، شامل پرسشنامه سازگاري اجتماعي (بل، 1968) و پرسشنامه خودپنداره (راجرز، 1951) بود. داده ها از طريق تحليل کوواريانس چندمتغيري (مانکوا) تحليل شد. نتايج نشان داد که آموزش گروهي شناختي- رفتاري، نسبت به آموزش مصون سازي در برابر فشار رواني و کنترل، بر افزايش سازگاري اجتماعي دانش آموزان دختر تاثير معناداري دارد (P<0.01). اما نتايج پژوهش نشان داد که آموزش گروهي شناختي- رفتاري و آموزش مصون سازي در برابر فشار رواني بر خودپنداره دانش آموزان دختر دبيرستاني تاثير معناداري ندارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بیک محمدی، م.، و ترخان، م.، و اکبری، ب. (1391). تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 13(4 (پیاپی 50)), 41-50. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188503



Vancouver : کپی

بیک محمدی محبوبه، ترخان مرتضی، اکبری بهمن. تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی. 1391 [cited 2021May19];13(4 (پیاپی 50)):41-50. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188503



IEEE : کپی

بیک محمدی، م.، ترخان، م.، اکبری، ب.، 1391. تاثیر آموزش گروهی شناختی- رفتاری و مصون سازی در مقابل فشار روانی بر سازگاری اجتماعی و خودپنداره دانش آموزان دختر دبیرستانی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, [online] 13(4 (پیاپی 50)), pp.41-50. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=188503.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 93 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی