3 SID.ir | طراحي مدل برتري تجاري براي سازمانهاي خدماتي ايران (مطالعه موردي راه آهن ج.ا.ا)

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

طراحي مدل برتري تجاري براي سازمانهاي خدماتي ايران (مطالعه موردي راه آهن ج.ا.ا)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش، شناسايي عوامل و معيارهاي مدل برتري براي سازمانهاي خدمات ايران و ارائه مبنايي براي خود ارزيابي سازمانهاي اين بخش است. در اين راستا، ابتدا ادبيات تحقيق مرور شد و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. سپس با استفاده از روش مفهوم نگاري، مدل برتري تجاري سازمانهاي خدماتي ايران طراحي گرديد. در اين مدل، هشت عامل براي برتري سازمانهاي خدماتي ايران شناسايي شد. توزيع پرسشنامه بين خبرگان و تجزيه و تحليل اطلاعات با spss و 52/8 lisrel نيز اعتبار و روايي مدل را تأييد كرد. عوامل و معيارهاي مدل برتري تجاري سازمانهاي خدماتي ايران عبارتند از: رهبري، فرهنگ سازماني آفريننده، استراتژي خدمت، مديريت اطلاعات و دانش، ساختار سازماني منعطف، كيفيت خدمت، كاركنان و مشتري گرايي، كانالهاي اثرگذاري هر يك از معيارها بر يكديگر نيز شناسايي شده و از طريق پرسشنامه به تأييد خبرگان رسيده است.

 

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 136
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی