3 SID.ir | رابطه خودکارآمدي با افسردگي، اضطراب و استرس
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه خودکارآمدي با افسردگي، اضطراب و استرس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رودهن
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، تعيين ميزان رابطه بين خودکارآمدي و افسردگي، اضطراب و استرس در دانش آموزان است. بدين منظور، 376 نفر (188 دختر و 188 پسر) از دانش آموزان مقطع راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران با روش تصادفي مرحله اي انتخاب شدند و از نظر خودکارآمدي، افسردگي، اضطراب و استرس مورد آزمون قرار گرفتند. نتايج، نشان داد که خودکارآمدي، 27 درصد از واريانس نمره کل، 20 درصد از واريانس افسردگي 15 درصد از واريانس اضطراب و 19 درصد از واريانس استرس را تبيين مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 1141
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی