4 SID.ir | بررسي تاثير به کارگيري مديريت زنجيره تامين بر رضايت مشتري در صنعت نساجي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير به کارگيري مديريت زنجيره تامين بر رضايت مشتري در صنعت نساجي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* باشگاه پژوهشگران جوان، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، تهران، ایران
 
چکیده: 

در اين تحقيق کيفيت روابط زنجيره تامين که ابعاد آن شامل ارتباطات، همکاري، تعهد، وابستگي، انطباق و اعتماد است به عنوان يکي از فرآيند هاي اصلي مديريت زنجيره تامين و متغير مستقل، مورد بررسي قرار گرفته است. همچنين رضايت مشتري که يکي از معيار هاي مهم براي سنجش کيفيت قلمداد مي شود به عنوان متغير وابسته تحقيق مورد بررسي قرار گرفت. در ادامه به تعيين رابطه بين اين دو متغير پرداخته شده است. از نظر اجرا، اين تحقيق از نوع همبستگي بوده و به صورت ميداني انجام شده است. جامعه آماري تحقيق تامين کنندگان شرکت نساجي مازندران با 30 نمونه مي باشد. ابزار اندازه گيري تحقيق پرسش نامه بوده و از طريق آزمون پيرسون رابطه بين دو متغير مورد بررسي قرار گرفت. يافته هايي که تحقيق به آن اشاره کرده است عبارتند از مديريت روابط تامين کنندگان در صنعت نساجي که ارتباط مستقيم با رضايت مشتري دارد. نتايج نشان داد بيشترين بعدي که با رضايت مشتري رابطه دارد ارتباطات و کمترين بعد وابستگي مي باشد. در انتها مشخص گرديد مديريت زنجيره تامين صنعت نساجي با رضايت مشتري رابطه مستقيم دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 384
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی