برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاريخ و مشکلات آموزشي – پژوهشي پيش رو (راهبردهاي توسعه کيفي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه تاریخ، دانشگاه سیستان و بلوچستان
 
چکیده: 

تاريخ يکي از رشته هاي مهم آموزشي در علوم انساني و علم پايه در علوم اجتماعي است که در بيشتر دانشگاه هاي کشور تدريس مي شود. شيوه هاي سنتي آموزش به تاريخ سياسي پرداخته و از جنبه هاي مختلف حيات اجتماعي انسان غافل مانده اند. همچنين پژوهش هاي تاريخي در نظام سنتي مبتني بر اسناد سياسي در لاکي محافظه کارانه فرو رفته است و نمي تواند به مسايل امروز جامعه و انسان پاسخ دهد.
لزوم تغيير ديدگاه در آموزش و پژوهش تاريخ به منظور کارآمد کردن اين علم از ضرورت هاي مهم و اساسي در دانشگاه هاست. اين کار مي تواند با برنامه ريزي هاي علمي و دقيق و برگزاري دوره هاي آموزشي و کنفرانس هاي علمي ميسر شود و توسعه کيفي آموزش و پژوهش تاريخ و به تبع آن رشد علم تاريخ را در پي داشته باشد. اين مقاله تلاشي براي نشان دادن چشم اندازها، انتظارها و راه کارهاي علمي براي توسعه کيفي در رشته تاريخ است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مرادی، م. (1388). تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی). تاریخ نگری و تاریخ نگاری (علوم انسانی), 19(2 (پیاپی 78)), 93-123. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127736



Vancouver : کپی

مرادی مسعود. تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی). تاریخ نگری و تاریخ نگاری (علوم انسانی). 1388 [cited 2021July29];19(2 (پیاپی 78)):93-123. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127736



IEEE : کپی

مرادی، م.، 1388. تاریخ و مشکلات آموزشی – پژوهشی پیش رو (راهبردهای توسعه کیفی). تاریخ نگری و تاریخ نگاری (علوم انسانی), [online] 19(2 (پیاپی 78)), pp.93-123. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127736.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 58 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی