برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه انگيزش خواندن و دانش پيشين با درک خواندن زبان آموزان غير فارسي زبان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در مطالعه حاضر، تاثير متغيرهاي دانش پيشين و انگيزش خواندن در پيش بيني درک خواندن زبان آموزان غير فارسي زبان در مورد زبان فارسي مورد بررسي قرار گرفت. به اين منظور، 42 نفر از زبان آموزان سطح پيشرفته مرکز آموزش زبان دانشگاه بين المللي امام خميني در آزمون درک خواندن زبان فارسي و دانش پيشين و انگيزش خواندن شرکت کردند. نتايج تحليل داده ها نشان داد که هر دو متغير انگيزش خواندن و دانش پيشين رابطه معناداري با درک خواندن داشتند، البته دانش پيشين نسبت به انگيزش خواندن رابطه قوي تري با درک خواندن زبان آموزان داشت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رقیب دوست، ش.، و اصغرپورماسوله، م. (1388). رابطه انگیزش خواندن و دانش پیشین با درک خواندن زبان آموزان غیر فارسی زبان. زبان پژوهی (علوم انسانی), 1(1), 51-72. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127731



Vancouver : کپی

رقیب دوست شهلا، اصغرپورماسوله مهرداد. رابطه انگیزش خواندن و دانش پیشین با درک خواندن زبان آموزان غیر فارسی زبان. زبان پژوهی (علوم انسانی). 1388 [cited 2021August06];1(1):51-72. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127731



IEEE : کپی

رقیب دوست، ش.، اصغرپورماسوله، م.، 1388. رابطه انگیزش خواندن و دانش پیشین با درک خواندن زبان آموزان غیر فارسی زبان. زبان پژوهی (علوم انسانی), [online] 1(1), pp.51-72. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127731.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 151 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی