برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير نوع شخصيت بر يادگيري از فناوري مواد رسانه اي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، سازمان مرکزی
 
چکیده: 

همواره مشاهده شده است که افراد مختلف به يک اندازه در يادگيري در محيطهايي که در آن به گونه اي از فناوريهاي نوين استفاده مي شود موفق نيستند. بدون ترديد عوامل متعددي مي توانند در اين امر نقش داشته باشند اما تحقيق حاضر بر اين فرض استوار است که نوع شخصيت يکي از مهمترين عوامل موثر در اين زمينه است.
به منظور بررسي اين فرض، تحقيقي بر روي 333 دانشجوي رشته مترجمي زبان دانشگاه پيام نور صورت گرفت. براي گردآوري اطلاعات از دو پرسشنامه استفاده شد
:
.1 پرسشنامه ميزان موفقيت در استفاده از مطالب درسي نظير لوح فشرده، نوار، فيلمهاي آموزشي، اينترنت و غيره،
2. پرسشنامه
MBT که نوع شخصيت را مشخص مي کند.
يافته هاي اين تحقيق حاکي از وجود روابط معني داري بين نوع شخصيت و ميزان موفقيت در استفاده از منابع درسي مورد اشاره بود. اين تحقيق همچنين تفاوتهاي معني داري بين مردان و زنان در اين ارتباط يافت.
يکي از نتايج تحقيق حاضر اين است که بخش اعظمي از تفاوت هاي موجود در ميزان موفقيت در يادگيري به کمک جلوه هاي مختلف فناوري به نوع شخصيت يادگيرنده وابسته است.
از ميان کاربردهاي عملي يافته ها به دو مورد مي توان اشاره کرد:
.1دانشجويان مي بايست از نوع شخصيت خود و همچنين از انتظارات متقابل بامطالب درسي آگاه شوند، .2از طريق تعيين خصوصيات تيپهاي شخصيتي موفق تر مي توان ديگر دانشجويان را به پرورش آن خصوصيات ترغيب نماییم.

(اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسي، در بخش انگلیسي قابل رویت است.)

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 63
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی