برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير سبکهاي يادگيري مستقل از زمينه و وابسته به زمينه بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

از نيمه دوم قرن بيستم به بعد دخالت متغيرهاي شناختي در يادگيري تصريح گرديد. يکي از اين متغيرها، سبک يادگيري است. سبک يادگيري روشي است که هر فرد در يادگيري اتخاذ مي کند. سبکهاي يادگيري متعدند يکي از آنها سبک يادگيري مستقل از زمينه و وابسته به زمينه است. در اين پژوهش، براي بررسي تاثير سبک يادگيري فوق بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه پيام نور آزمون اشکال گروهي نهفته روي 450 نفر از دانشجويان اجرا شد. نتايج به دست آمده بيانگر رد فرضيه مورد پژوهش بوده است. به اين معنا که سبک يادگيري مستقل از زمينه و وابسته به زمينه بر پيشرفت تحصيلي دانشجويان تاثير معناداري ندارد. نتيجه به دست آمده با نتايج پژوهشگراني همچون هوهن (1995)، دياز (1999) و فان (1999) همخواني ندارد، ليکن با نتايج پژوهشهايي همچون شمس اسفند آباد و امامي پور (1382)، اوبرايان و همکاران (1998) و بلگ (1985) همسوست. رد فرضيه مورد بررسي بيانگر پيچيدگي موضوع و نياز به بررسي بيشتر و دقيقتر آن است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 158
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی