برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 111 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

راهبردهاي عمليات جمع در دانش آموزان اول ابتدايي: يک مطالعه تجربي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

در اين پژوهش، تاثير آموزش بر پيشرفت سرعت و درستي راهبردهاي عمليات جمع بررسي شد. هفتاد و يک دانش آموز پسر کلاس اول به صورت تصادفي در دو گروه آزمايشي و کنترل قرار گرفتند و با فرم الف آزمون تفاوتهاي فردي در انتخابهاي راهبرد جمع (کرکمن و سيگلر، 1997) از نظر ميانگين مدت زمان پاسخ و فراواني پاسخهاي درست ارزيابي شدند. گروه آزمايشي به مدت سه ماه (15 جلسه 45 دقيقه اي) در معرض آموزش راهبردهاي بازيابي و پشتيباني در عمليات جمع قرار گرفتند. سپس در هر دو گروه فرم ب آزمون اجرا شد. نتايج تحليل واريانس نشان داد که با استفاده از راهبرد پشتيبان، فراواني پاسخهاي درست گروه آزمايشي به گونه معناداري افزايش يافت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

دادستان، پ.، و وحیدی، ل.، و شقاقی، ف. (1389). راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 7(26), 111-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127471



Vancouver : کپی

دادستان پریرخ، وحیدی لاله، شقاقی فرهاد. راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1389 [cited 2021July29];7(26):111-121. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127471



IEEE : کپی

دادستان، پ.، وحیدی، ل.، شقاقی، ف.، 1389. راهبردهای عملیات جمع در دانش آموزان اول ابتدایی: یک مطالعه تجربی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 7(26), pp.111-121. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127471.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 85 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی