برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

گسترش عمليات کيفي و پاسخ به نداي مشتري در آموزش از راه دور

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، سازمان مرکزی
 
چکیده: 

تا چند دهه قبل، محصولات و خدمات ارايه شده توسط سازمانها پيش از آن که منطبق با خواسته ها و نيازهاي مشتريانشان باشد، نتيجه فکر خلاق مهندسان طراح آنها به شمار مي رفت؛ به عبارت ديگر نقش مشتري در اکثر موارد، تنها به يک مصرف کننده قانع محدود مي شد و اين مهندسان سازمان بودند که در فرايند تکوين محصول نقش مشتري را نيز بازي مي کردند. اما اين تفکر تنها تا دهه هاي آخر قرن گذشته دوام داشت و رقابتي شدن بازارها، فروپاشي مرزهاي تجاري، جهاني شدن اقتصاد و در نهايت سطح توقعات و الزامات مشتريان، موجب افزايش توجه و اهميت به خواسته هاي آنان شد.
ظهور اين چالش نوين در فرايند کسب و کار براي بسياري از سازمانها که کماکان با معادلات و قوانين گذشته دست و پنجه نرم مي کنند، تهديدي جدي و برعکس براي آنهايي که به يمن ساختار منعطف سازمان خويش قادرند هر روز خود را با خواسته هاي متغير مشتريان منطبق سازند فرصتي طلايي را به دست مي دهد.
در اين مقاله بررسي خواهد شد که چشم انداز آموزش از راه دور در قرن بيست و يکم را بايد در سازوکارهايي جستجو کرد که براي توسعه کيفي و کمي آموزش ضرورت دارد و يا به عبارت ديگر موسسه اي آموزشي چگونه مي تواند روش شناسي سه مراحله اي خدماتي گسترش عملکرد کيفيت
QFD را براي ترجمه مرحله به مرحله نداهاي مشتري به الزامات عملياتي به کار گيرد. الزامات عملياتي ترجمه شده، اساس راه حلهاي عملياتي را براي ارايه برنامه ها و خدمات با کيفيت در آموزش از راه دور شکل مي دهد. هر موسسه مي تواند نداهاي مشتري را با ترتيب دادن نقشه عملياتي روشني جهت نيل به استانداردهاي کيفيت بالا برآورده سازد. در اين مقاله کاربردهاي گسترش عملکرد کيفيت در آموزش عالي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، ح. (1384). گسترش عملیات کیفی و پاسخ به ندای مشتری در آموزش از راه دور. پیک نور- علوم انسانی, 3(3 (ویژه مدیریت)), 101-112. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127446



Vancouver : کپی

حسینی حسن. گسترش عملیات کیفی و پاسخ به ندای مشتری در آموزش از راه دور. پیک نور- علوم انسانی. 1384 [cited 2021July25];3(3 (ویژه مدیریت)):101-112. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127446



IEEE : کپی

حسینی، ح.، 1384. گسترش عملیات کیفی و پاسخ به ندای مشتری در آموزش از راه دور. پیک نور- علوم انسانی, [online] 3(3 (ویژه مدیریت)), pp.101-112. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127446.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی