مشخصات مقاله عنوان نشریه: پيك نور- علوم انساني اطلاعات شماره: پاييز 1384 , دوره 3 , شماره 3 (ويژه مديريت) ; از صفحه 79 تا صفحه 100 . عنوان مقاله: طراحي مدل مديريت کيفيت خدمات آموزشي در دانشگاه پيام نور نویسندگان: احمدي سيدعلي اكبر, قليچ لي بهروز آدرس: چکیده: توجه به کيفيت جامع در سازمانهاي خدماتي و به ويژه دانشگاهها، نه تنها مهم بلکه حياتي است. به اين دليل دانشگاه پيام نور لازم است به طور مستمر به سنجش ميزان کيفيت با نظر سنجي از مشتريان خود (دانشجويان) بپردازد.اندازه گيري دوره اي کيفيت خدمات در تعيين سطح و ارتقاي مستمر کيفيت سازمانهاي خدماتي از جمله دانشگاهها بسيار موثر است. در اين مقاله به منظور سنجش ميزان کيفيت خدمات آموزشي از ديدگاه دانشجويان از يك مدل معتبر جهاني با عنوان مقياس کيفيت خدمات استفاده شده است. اين مقياس توسط پاراسورامن و همکارانش در سال 1988م طراحي شده و تا کنون در بسياري از سازمانهاي خدماتي سراسر دنيا مورد استفاده واقع شده است.اين تحقيق از نوع توصيفي و از نظر روش گردآوري اطلاعات از شاخه پيمايشي است.مدل تحقيق مذکور پنج بعد ثبات و پايايي، پاسخگويي، اطمينان، همدلي و عوامل ظاهري را بر اساس مدل تجزيه و تحليل شکاف از ديدگاه دانشجويان دوره کارشناسي در مراکز منتخب منطقه ده دانشگاه پيام نور مورد بررسي قرار داده است.به منظور محاسبه ضريب پايايي شاخصهاي مورد سنجش در تحقيق از روش آلفاي کرونباخ استفاده شده که معادل %8605 به دست آمده و نشاندهنده پايايي پرسشنامه است. به علاوه به منظور بهبود روايي از نظرات خبرگان صاحب نظر در زمينه شاخصهاي سنجش کيفيت در دانشگاه پيام نور (آموزش از راه دور) بهره برداري شده است. مجموع پاسخها نشان دهنده اعتبار سوالات پرسشنامه است.در پايان با تجزيه و تحليل آماري، پيشنهادهايي در خصوص بهبود کيفيت خدمات آموزشي ارايه شده است. کلید واژه: کيفيت(Q3)مديريت جامع(Q3)ثبات و پايايي(Q3)پاسخگويي(Q3)اطمينان(Q3)همدلي(Q3)عوامل ظاهري (ملموس)(Q3)مشتريان (دانشجويان)(Q3)ارايه كنندگان خدمات (كاركنان علمي و غيرعلمي)(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: جوجه های گوشتیاجزا عملکرداجزای عملکردجوجه گوشتیسروکوالاعتماد عمومیحاکمیت قانونپاسخ گوییپیشرفت تحصیلیمهارتهای اجتماعیهوش معنویسلامت روانی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ادراک دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي در دانشگاه علوم پزشکي تبريزسنجش و مقايسه کيفيت خدمات در شعب بانک ملي شهر اصفهان با استفاده از مقياس سيستمي- مبادله اي کيفيت خدمات بانکي (SYSTRA-SQ)ارزيابي کيفيت خدمات آموزشي دانشگاه پيام نور همدان بر اساس مدل سروکوآلبررسي تاثير کيفيت خدمات بر رضايت مشتريان بانک ملي شهرستان تويسرکان (بر اساس مدل سروکوال)بررسي کيفيت خدمات ارايه شده در کتابخانه دانشگاه پيام نور شهرضا با استفاده از مقياس سنجش کيفيت کتابخانه مقالات همایشی مرتبط: بررسی میزان رضایت مندی دانشجویان دانشگاه پیام نور هشتگرد از کیفیت خدمات در اماکن ورزشیمطالعه کیفیت خدمات آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه گیلان از دیدگاه دانشجویانبررسی کیفیت خدمات و میزان رضایتمندی دانشجویان از فوق برنامه ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایررضایتمندی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز ساوه از خدمات پژوهشی دانشگاهگزارش تجربه و کارکرد بررسی میزان تفاوت بین انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل پنج بعدی سروکوال ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 209 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی