مشخصات مقاله عنوان نشریه: پيك نور- علوم انساني اطلاعات شماره: بهار 1386 , دوره 5 , شماره 1 (ويژه علوم اجتماعي) ; از صفحه 41 تا صفحه 55 . عنوان مقاله: مطالعه مشکلات دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در اکراين نویسندگان: اميري خراساني احمد, علي نژادمحمدآبادي مهرانگيز آدرس: چکیده: هر سال تعدادي از جوانان کشور، براي ادامه تحصيل، عازم کشورهاي خارجي مي شوند. اين افراد، که به تنهايي و بدون خانواده در يک کشور بيگانه به سر مي برند، معمولا با مشکلاتي رو به رو هستند. شناخت اين مشکلات آموزشي، مالي، فرهنگي، روحي و حل آنها، از جنبه هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و ... لازم و ضروري است.اين پژوهش، يک پژوهش توصيفي است که در آن سعي شده است با پرسشنامه، مصاحبه و مشاهده، مشکلات دانشجويان ايراني در اکراين شناسايي و طبقه بندي شوند.سوالهاي اين پژوهش عبارت اند از: 1. دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در اکراين، از نظر جنسيت، سن، وضعيت تاهل، رشته تحصيلي و ... داراي چه مشخصه هايي هستند؟ 2. دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در اکراين، از کدام مشکل بيشتر رنج مي برند؟ آموزشي، مالي، روحي و فرهنگي؟ 3. دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در اکراين، اوقات فراغت خود را چگونه مي گذرانند؟ 4. مشکلات دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در اکراين، در زمان تحصيل چيست؟ 5. مشکلات دانشجويان ايراني مشغول به تحصيل در اکراين، پس از برگشتن به ايران چيست؟نتايج به دست آمده گوياي اين است که مشکلات دانشجويان ايراني مقيم اکراين، به ترتيب اولويت، عبارت اند از: دوري از خانواده (ميانگين 4.21، خيلي زياد)، گراني هزينه هاي زندگي (ميانگين 3.90، زياد)، احتمال عدم پذيرش مدرک تحصيلي (ميانگين 3.67، زياد)، عدم درک کامل دروس به ويژه در سال اول به علت اينکه درسها به زبان روسي تدريس مي شوند (ميانگين 3.38، زياد)، نرسيدن به موقع ارز از ايران (ميانگين 3.40، زياد)، مشکل مسکن (ميانگين 3.38، زياد)، کافي نبودن امکانات آموزشي و رفاهي دانشگاههاي اکراين (ميانگين 3.31 و 3.18، زياد)، تفاوت فرهنگي دو کشور (3.03، زياد). در پايان اين پژوهش، چند پيشنهاد نيز ارايه شده است. کلید واژه: مشکلات(Q2)دانشجويان ايراني(Q2)اکراين(Q2)اعزام(Q2)خانواده(Q2)گراني(Q2)مسکن(Q2)زبان روسي(Q2)امکانات آموزشي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: وضعیت آموزشیعلوم پزشکیپزشکیاساتیدرضایت زناشوییخشونتمشارکت ورزشیطلاقجمعیتشهرمهاجرتتوسعهپردازش زبان طبیعیحروف اضافهترجمه ماشینیزبان عربی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: جنگ رسانه در بحران اکراين: چارچوب سازي تحولات سياسي اکراين و کريمه (2013-2015) در شبکه هاي خبري سي ان ان (CNN) و راشاتودي (RT)بررسي مقايسه اي مراکز آموزش زبانهاي خارجي در ايران و اکراينارزيابي نگرش دانشجويان پزشكي از آينده شغلي در دانشگاه علوم پزشكي بابل (1382)بررسي مشکلات حين تحصيل دانشجويان و وظايف و نقش استادان مشاور در حل مشکلاتبررسي عوامل موثر بر مشکلات آموزشي دانشجويان خارجي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان مقالات همایشی مرتبط: عدم تطبیق تعداد دانشجویان با امکانات آموزشی دانشگاهعلل گرایش به ادامه تحصیل در بین کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیرازبررسی انگیزه تحصیل دانشجویان رشته های کشاورزی (مورد مطالعه: گروه علوم دامی مرکز آموزش عالی بعثت شیراز)نقش جوانان و دانشجویان در تدوین و تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفتبررسی ارتباط میان نیازهای مالی خانواده و گرایش زنان خانه دار به ادامه تحصیل ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 66 آخرین های بلاگ شماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگل ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی