برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1388 , دوره  4 , شماره  14 ; از صفحه 7 تا صفحه 14 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي مشاوره گروهي با رويکرد شناختي- رفتاري بر سلامت روان دانش آموزان دختر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشگاه مطالعات
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، اثر بخشي مشاوره گروهي بارويکرد شناختي- رفتاري بر سلامت روان دانش آموزان بود. براي اين منظور 24 نفر از دانش آموزان دختر دوره راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران به صورت تصادفي، انتخاب و با پرسشنامه سلامت روان مورد آزمون قرار گرفته، سپس به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه جاي گرفتند. مشاوره گروهي، طي 12 جلسه و هر جلسه 2 ساعت براي گروه آزمايش ارايه گرديد. مقايسه نتايج آزمون ها در پيش آزمون و پس آزمون، نشانگر تاثير در بهبود شاخص هاي سلامت روان دانش آموزان گروه آزمايش در مقايسه با گروه کنترل بود؛ به عبارت ديگر، مشاوره گروهي با رويکرد شناختي- رفتاري در افزايش سلامت روان افراد موثر بوده و در طول زمان، از پايداري مناسبي برخوردار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 323
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی