برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1388 , دوره  4 , شماره  14 ; از صفحه 7 تا صفحه 14 .
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي مشاوره گروهي با رويکرد شناختي- رفتاري بر سلامت روان دانش آموزان دختر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پژوهشگاه مطالعات
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، اثر بخشي مشاوره گروهي بارويکرد شناختي- رفتاري بر سلامت روان دانش آموزان بود. براي اين منظور 24 نفر از دانش آموزان دختر دوره راهنمايي مدارس دولتي شهر تهران به صورت تصادفي، انتخاب و با پرسشنامه سلامت روان مورد آزمون قرار گرفته، سپس به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه جاي گرفتند. مشاوره گروهي، طي 12 جلسه و هر جلسه 2 ساعت براي گروه آزمايش ارايه گرديد. مقايسه نتايج آزمون ها در پيش آزمون و پس آزمون، نشانگر تاثير در بهبود شاخص هاي سلامت روان دانش آموزان گروه آزمايش در مقايسه با گروه کنترل بود؛ به عبارت ديگر، مشاوره گروهي با رويکرد شناختي- رفتاري در افزايش سلامت روان افراد موثر بوده و در طول زمان، از پايداري مناسبي برخوردار است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

احقر، ق. (1388). اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان دختر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) ), 4(14), 7-14. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127399



Vancouver : کپی

احقر قدسی. اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان دختر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) ). 1388 [cited 2021September25];4(14):7-14. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127399



IEEE : کپی

احقر، ق.، 1388. اثربخشی مشاوره گروهی با رویکرد شناختی- رفتاری بر سلامت روان دانش آموزان دختر. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) ), [online] 4(14), pp.7-14. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127399.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 556 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی