برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

Culture and language teaching

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور، مرکز رشت
 
چکیده: 

در انگلستان يك مستمع مودب با دقت كامل به صاحب سخن خيره مي شود و گهگاه پلك بر هم مي زند تا اشتياق خود را به موضوع صحبت نشان دهد. اين گونه پلك زدن براي آمريكاييها بي معناست. آمريكايي انتظار دارد مستمع سر خود را به علامت تاييد تكان دهد و گاهي زير لب بگويد: آها، آها. در مناطقي از خاور دور هيچ نگاهي به طرف مقابل در حين صحبت جايز نيست.
در آموزش زبان خارجي ، معمولا گفته مي شود كه فرهنگ با زبان آميخته است و در تدريس زبان حذف عامل فرهنگ امكان پذير نيست . اما اين مهم چندان در كتابها و كلاسهاي آموزش زبان ملموس نبود تا اينكه روش ارتباطي با گرايشي جامعه شناسانه پا به عرصه آموزش زبان گذاشت. اين روش سعي داشته تا آنجا كه ممكن است زبان را به شكل واقعي و طبيعي آن كه توسط گويشوران زبان هدف مورد استفاده قرار مي گيرد
در كلاس درس ارايه كند.
با اين حال مساله فرهنگ به همين جا ختم نمي شود. امروزه زبانهاي خارجي با اهداف متفاوت و متنوع آموخته مي شود. آيا همه زبان آموزان نيازمند آن اند كه با فرهنگ بيگانه آشنا شوند؟ آيا يادگيري زبان، آن طور كه شومن مدعي است، بدون ترك فرهنگ خودي و پذيرش فرهنگ گويشوران زبان هدف امكان پذير نيست؟ اصولا فرهنگ در حيطه آموزش زبان چگونه تعريف مي شود؟ در كشورمان، ايران، اين مساله چه شكلهايي پيدا مي كند؟ اينها برخي از سوالاتي است كه مقاله حاضر به آن پرداخته ولي لزوما جوابي قطعي به آنها ارائه نمي شود. بلكه حيطه هايي براي تحقيق در مقوله فرهنگ و آموزش زبان خارجي مطرح مي شود
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 73
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی