برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

اثربخشي استفاده از راهنماي راهبردهاي يادگيري در عملكرد معلمان شركت كننده در آموزشهاي مكاتبه اي ضمن خدمت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

به منظور آزمون اين فرضيه كه راهنماي راهبردهاي يادگيري باعث افزايش ميزان يادگيري و كاهش زمان مطالعه معلمان شركت كننده در دوره هاي آموزش مكاتبه اي ضمن خدمت فرهنگيان مي شود، 156 شركت كننده در آزمون، شامل 92 دبير زن و 64 دبير مرد، به صورت تصادفي از ميان معلمان ثبت نام شده در يکي از آزمونهاي آموزش ضمن خدمت در منطقه 16 آموزش و پرورش تهران انتخاب و به صورت تصادفي به دو گروه آزمايشي و کنترل تقسيم شدند. سپس به گروه آزمايشي راهنماي راهبردهاي يادگيري داده شد تا با استفاده از آن، کتاب موردنظر را مطالعه کنند اما گروه کنترل بدون استفاده از راهبردهاي يادگيري کتاب را مطالعه کردند. در روز و ساعت مشخصي هر دو گروه به سوالات آزمون يکساني پاسخ دادند و مدت زمان مطالعه خود را نيز مشخص کردند. تحليل نتايج با استفاده از آزمون t نشان داد که استفاده از راهبردهاي يادگيري مدت زمان مطالعه را کاهش مي دهد اما در ميزان يادگيري تاثيري ندارد. تحليل کوواريانس نشان داد که با ثابت نگه داشتن مدت زمان مطالعه، راهنماي راهبردهاي يادگيري باعث بهبود يادگيري شده است و اين تاثير براي گروهي که مدت زمان مطالعه آنها کم و متوسط بوده معني دار است اما براي گروهي که مدت زمان مطالعه آنها زياد بود معني دار نيست.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

علی پور، ا. (1384). اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت. پیک نور- علوم انسانی, 3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)), 28-38. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127357



Vancouver : کپی

علی پور احمد. اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت. پیک نور- علوم انسانی. 1384 [cited 2021July27];3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)):28-38. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127357



IEEE : کپی

علی پور، ا.، 1384. اثربخشی استفاده از راهنمای راهبردهای یادگیری در عملکرد معلمان شرکت کننده در آموزشهای مکاتبه ای ضمن خدمت. پیک نور- علوم انسانی, [online] 3(2 (ویژه یادگیری و آموزش از راه دور)), pp.28-38. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127357.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 60 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی