برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير و نقش کلاس هاي آموزش زبان انگليسي در افزايش هوش هيجاني و سازه‌ هاي مربوط

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان و ادبیات انگلیسی، دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

نتايج بسياري از تحقيقات حاكي از آن است كه هوش هيجاني (EQ) بيش از ضريب هوشي (IQ) مي تواند در موفقيت زندگي و تحصيلي نقش ايفا كند (گلمن، 1995). از اين رو چگونگي ارتقاي سواد هوش هيجاني مورد توجه بسياري از محققان در اين حوزه قرار گرفته است. از ميان رويکردهاي مختلف براي افزايش اين هوش به نظر مي رسد کلاس هاي زبان انگليسي با توجه به ماهيتشان قادر به انجام اين مهم باشند. پژوهش حاضر در صدد بررسي تاثير و نقش کلاس هاي آموزش زبان انگليسي بر افزايش هوش هيجاني و سازه هاي مربوط به آن برآمده است. بدين منظور دو گروه کنترل به ترتيب از دبيرستان ها و موسسات زبان انتخاب گرديدند. پرسش نامه هوش هيجاني (بار-آن، 1996) در ابتدا و انتهاي يک دوره شش ماهه به زبان آموزان داده شد. نتايج تحليل داده ها با استفاده از آزمون تي نشان داد كه هوش هيجاني و زير سازه هاي «درون فردي»، «ميان فردي» و «کنترل استرس» در موسسات زبان نسبت به دبيرستان ها افزايش چشمگير داشته است. در پايان، در اين راستا پيشنهاداتي ارايه گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی فاطمی، آ.، و پیش قدم، ر.، و ناوری، ص. (1389). تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه‌ های مربوط. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد), 42(1), 1-17. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127322



Vancouver : کپی

حسینی فاطمی آذر، پیش قدم رضا، ناوری صفورا. تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه‌ های مربوط. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد). 1389 [cited 2021July28];42(1):1-17. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127322



IEEE : کپی

حسینی فاطمی، آ.، پیش قدم، ر.، ناوری، ص.، 1389. تاثیر و نقش کلاس های آموزش زبان انگلیسی در افزایش هوش هیجانی و سازه‌ های مربوط. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد), [online] 42(1), pp.1-17. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127322.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 171 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی