برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

خوشه اي کردن نحوي پروي کوچک و پروي بزرگ در يادگيري زبان دوم

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مقاله به بررسي يادگيري فارسي زبانان از طريق خوشه اي کردن فاعلهاي اجباري (پروي کوچک) و پروي بزرگ در عبارات مصدري زبان انگليسي به عنوان زبان دوم مي پردازد. تحقيقات آشکار مي سازند که در فراگيري زبان اول، بين پديده هاي زبانشناسي که ظاهرا ارتباطي با يکديگر ندارند، اين ارتباط وجود دارد که از آن به تاثيرات خوشه اي کردن يکي بر ديگري تعبير مي شود. براي مثال در يادگيري زبان آلماني به عنوان زبان اول شواهدي براي يادگيري از طريق خوشه اي کردن مطابقت فعل و فاعل و کاهش فاعلهاي ناصحيح وجود دارد (کلاشن وهنگ، 1995). بنابراين، بايد روشن کرد که چنين ارتباطي در فراگيري زبان دوم نيز وجود دارد. در نتيجه، تحقيق حاضر، بر اساس تست دستوري(GJT) ، بر خوشه اي کردن فاعلهاي علنا اجباري و عبارات مصدري در 60 فراگير فارسي زبان که زبان انگليسي را ياد مي گرفتند مي پردازد.
فراگيران به دو مقطع، هر مقطع شامل 10 نفر که به تازگي شروع به خواندن آن مقطع کرده بودند و 10 نفر که مدت زماني بود که به فراگيري در آن مقطع پرداخته بودند تقسيم شده اند. يافته هاي ما نشان مي دهد که هر دو پديده در فراگيران فارسي زبان به همراه يکديگرند و دلالت بر اين دارد که فاعلهاي علنا اجباري و عبارات مصدري در زبان دوم در طي فرآيند تاثيرات علنا اجباري جدا از هم نمي باشند
.
علاوه براين، مشاهده کرديم در بين کساني که تازه شروع به يادگيري کرده اند و کساني که مدتي است که در آن مقطع مطالعه مي کنند با توجه به يادگيري از طريق خوشه اي کردن متغيرهاي زبان شناختي فوق، تفاوتي وجود ندارد
.

(اصل مقاله به صورت متن کامل انگلیسي، در بخش انگلیسي قابل رویت است)

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 69
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی