7 SID.ir | تبيين راهبردهاي تجاري در ايران

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

تبيين راهبردهاي تجاري در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در اين مقاله، نويسندگان قصد دارند خط مشي سياست گذاري دولت در بخش خارجي اقتصاد را با توجه به اطلاعات آماري موجود تبيين نمايند و تشخيص دهند كه اقتصاد چه نوع استراتژي را دنبال مي نمايد. در اين زمينه، از دو متغير صادرات غيرنفتي، به عنوان شاخص استراتژي توسعه صادرات، و ارزش افزوده بخش صنعت، به عنوان استراتژي جايگزيني واردات، استفاده شده و اثرات اين دو بر رشد اقتصادي در كنار شاخصي از سرمايه گذاري، با كمك مدلهاي اقتصادسنجي برآورد شده است. مدل ارايه شده در اين مقاله برگرفته از مدل پايه اي است كه سالواتوره براي كشورهاي در حال توسعه ارايه نموده است كه پس از متناسب كردن آن براي ايران، با استفاده از روشهاي اقتصادسنجي ـ به خصوص مباحث همگرايي ـ پارامترها برآورد شده و نتايج مورد تفسير قرار گرفته است. نويسندگان، در پايان، استراتژي تجاري ايران را يك استراتژي درون گراي آميخته تشخيص داده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 185
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی