مشخصات مقاله عنوان نشریه: پيك نور- علوم انساني اطلاعات شماره: بهار 1387 , دوره 6 , شماره 1 (مديريت 2) ; از صفحه 82 تا صفحه 106 . عنوان مقاله: نقش عوامل حياتي موفقيت مديريت دانش در کسب مزيت رقابتي نویسندگان: موغلي عليرضا* آدرس: * دانشگاه پیام نور، مرکز شیراز چکیده: پيچيدگي، تنوع و تغييرات سريع و روزافزون که از خصوصيات بارز محيط امروز سازمان هاست، شرايطي را به وجود آورده است که غفلت، سستي و عدم توجه به آن هر سازماني را از گردونه رقابت و حتي حيات حذف خواهد کرد، بنابراين هر سازماني که در انديشه فعاليت مفيد و پرثمر و البته رقابتي است و به دنبال آن است که در اين محيط پيچيده حيات مستمر داشته باشد، بايستي هم از تغييرات محيط و فعاليت هاي رقبا و تحولات جديد غافل نباشد و هم اينکه خود درصدد دستيابي به مزيت هاي رقابتي باشد تا بتواند از ساير رقبا پيش بيفتد.دانش در دنياي پيشرفته امروز سازمان ها، به سرعت در حال تبديل شدن به مزيت رقابتي اصلي سازمان هاست. دانش مي تواند فرصت مناسبي براي سازماني باشد که به خوبي آن را مي شناسد و مديريت مي کند و، در عين حال، تهديدي جدي براي سازماني تلقي شود که تحولات محيط را نمي شناسد و يا نمي خواهد بشناسد.مديريت دانش که اکنون خود را به عنوان ابزار کليدي مديريت قرن جديد مطرح کرده است، فرايند سيستماتيک يافتن، انتخاب کردن، سازماندهي، گزينش و ارايه دانش است که به سازمان کمک مي کند تا بصيرت و درک لازم را از تجربه خود به دست آورد.مديريت دانش با به دست آوردن، ذخيره کردن و سود بردن از دانش، ضمن اينکه به حل مشکل، تصميم گيري، برنامه ريزي استراتژيک، يادگيري پويا و... کمک مي کند از زوال دارايي هاي ذهني جلوگيري کرده، به آگاهي سازمان مي افزايد و انعطاف پذيري را افزايش مي دهد و براي سازمان مزيت رقابتي به وجود مي آورد. در اين تحقيق سعي شده است تا با بررسي عوامل حياتي موفقيت مديريت دانش، نقش آنها در ايجاد مزيت رقابتي براي دو شرکت معروف تلويزيون سازي کشور مورد بررسي قرار داده شود. کلید واژه: داده(Q2)اطلاعات(Q2)دانش(Q2)دانش ضمني(Q1)دانش صريح(Q1)مديريت دانش(Q2)عوامل حياتي موفقيت(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: عوامل حیاتی موفقیتارتباطاتفناوریدانش ضمنیمهارتمدیریت اطلاعاتفناوریمستندسازیتمایلکارکنان بهداشتیرفتارآگاهیتولید دانشتسهیم دانشاشتراک دانشخلق دانشسازمانچابکی سازمانیانطباق پذیریساختار سازمانیتسهیم دانشاشتراک دانشخلق دانشدانش ضمنی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: اصول و مباني مديريت دانش بررسي عوامل موثر بر موفقيت پروژه هاي مديريت دانش در سازمان ها كاربرد مديريت دانش در بهبود عملکرد سازمانمديريت دانش، الزامات و چالش هاشناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر استقرار مديريت دانش و رابطه آن با مزيت رقابتي و عملکرد سازماني مقالات همایشی مرتبط: کارآمدی سیستم های مبتنی بر مدیریت دانش در سازمان های ایرانراهبرد های مدیریت دانش در سازمان های مجری مروری بر مفهوم مدیریت دانش در سازماننقش مدیریت دانش و مدیریت استراتژیک دانش در سازمان هاتبیین استراتژی آموزش مستمر منابع انسانی در سازمان های یادگیرنده به منظور دستیابی به مزیت رقابتی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 308 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی