برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1382 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 3 تا صفحه 10 .
 
عنوان مقاله: 

زبان رسانه هـا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی / شورای عالی ویرایش صدا و سیما
 
چکیده: 

مقاله «زبان رسانه ها» درصدد تبيين ويژگيهاي زبان رسانه اي به طور عام است. اين زبان همان «زبان ژورناليستي» است كه در نگارش انواع نوشته هاي مطبوعاتي به كار مي رود. از جمله اين خصوصيات، به روز بودن و عام المنفعه بودن، نزديكي به زبان محاوره، پويايي و تنوع، حلاوت آزادگي و خلاقيت، ايجاز، عفت زباني، دوري از ابتذال و پيراسته بودن از اطلاعات نادرست شايان ذكر است. مصداق مهم و بارزِ رسانه ها صداوسيماست كه اغلب برنامه هاي آن به زبان فارسي ارايه مي شود. در ادامه مقاله، لغزشها و انحرافهاي زبانيِ صداوسيما و راهكارهاي اصلاح آن و لزوم ارج نهادن به زبان فارسي از طريقِ دانستن و علم به آن و هماهنگي درست آن با زبان رسانه اي مطرح شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 764 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی