مشخصات مقاله عنوان نشریه: پيك نور- علوم انساني اطلاعات شماره: پاييز 1387 , دوره 6 , شماره 3 (آموزش و آموزش از راه دور) ; از صفحه 162 تا صفحه 171 . عنوان مقاله: يادگيري سازماني از طريق طراحي سازمان هاي کل گرا يا هولگراف نویسندگان: سرلك محمدعلي* آدرس: * دانشگاه پیام نور، سازمان مرکزی چکیده: در محيط هاي پيچيده امروز، سازمان ها مجبورند به منظور مقابله با پيچيدگي هاي محيطي،ظرفيت يادگيري خود را ارتقا دهند و به سمت افزايش پيچيدگي دروني و افزايش اجزا و واحدهاي فرعي خود حرکت نمايند. به موازات حرکت به سمت پيچيدگي، سازمان ها ناچارند براي حفظ انعطاف و پاسخ به موقع به الزامات محيطي به واحدها و اجزا فرعي خود آزادي عمل بيشتري در مقايسه با محيط هاي پايدار و باثبات دهند. از آنجايي که مستقل شدن و خودگردان شدن واحدها مي تواند براي سازمان ها به دليل غيرمتمرکز شدن امور مساله ساز شود لذا سازمان ها مجبورند به دنبال روش هايي باشند که به مدد آنها يادگيري و، همچنين، ويژگي هاي کل را در يکايک اجزا متبلور سازند تا هر جزء آينه تمام نماي کل باشد. روش طراحي سازمان هاي کل گرا يا هولوگراف روشي است که براي سازمان ها امکان رسيدن به هدف مذکور را فراهم مي آورد.تلاش مقاله حاضر بر اين است تا با تشريح اصول بنيادين سازمان هاي کل گرا، زمينه لازم براي تبديل سازمان هاي سنتي به سازمان هاي کل گرا را فراهم نمايد. کلید واژه: يادگيري سازماني(Q2)سازمان ياد گيرنده(Q1)سازمان کل گرا(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تسهیم دانشفرهنگ سازمانیهوش سازمانیتفکر سیستمی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارزيابي سطح قابليت هاي سازمان يادگيرنده از ديدگاه پرستاران در يك سازمان بهداشتي درمانيتبيين رابطه بين ابعاد سازمان يادگيرنده و رهبري تحول گرابررسي فرهنگ يادگيري سازماني در سازمان حفاظت محيط زيست: کاربرد مدل سازمان يادگيرندهبررسي و رتبه بندي عوامل مؤثر بر مدل سازمان تحول گرا در سازمان آموزش و پرورش(مطالعه ي آموزش و پرورش استان فارس)رابطه فرهنگ سازمان و كارايي سازمان مقالات همایشی مرتبط: ارزیابی عملکرد واحدها در سازمانویژگی های سازمان یادگیرنده (بررسی دیدگاه پیتر سنگه)نگرشی نو به بهره وری از طریق تبدیل سازمان سنتی به یادگیرندهچالش رهبری در سازمان های مجازیبررسی استراتژی های یادگیری سازمانی در سازمان های یادگیرنده ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 96 آخرین های بلاگ شماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگل ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی