مشخصات مقاله عنوان نشریه: پيك نور- علوم انساني اطلاعات شماره: تابستان 1382 , دوره 1 , شماره 2 ; از صفحه 3 تا صفحه 11 . عنوان مقاله: فرايند ياددهي ـ يادگيري و دانشگاههاي باز و از راه دور آينده نویسندگان: ابراهيم زاده عيسي* آدرس: * چکیده: مقاله حاضر پس از معرفي عناصر آموزش و پرورش با طرح اين پرسش كه آموزش و پرورش با تكيه بر كدام يك از عناصر يا مولفه هاي خود، بيشترين تاثير را در ايفاي نقش خود در توسعه پايدار نشان مي دهد، به بررسي فرايند ياددهي ـ يادگيري، رويكردهاي مختلفي كه در اين فرايند مورد استفاده قرار مي گيرند، و معرفي رويكرد جديد ساختارگرايي و تاثير آن در محيط يادگيري مي پردازد. آن گاه موضوع فرصتهاي يادگيري و ياددهي ـ يادگيري مشاركتي را مورد توجه قرار داده و با ارايه الگوي اين نوع يادگيري به نقش دادن باز خورد سريع به يادگيرندگان به عنوان عامل موفقيت در يادگيري اشاره مي كند. محيط جديد يادگيري، نظام چندرسانه اي و چالشهاي جديد پداگوژيكي براي استادان دانشگاههاي باز و از راه دور آينده از موضوعات مهم ديگري است كه در اين مقاله مورد بحث قرار گرفته اند. کلید واژه: آموزش از راه دور(Q2)فرايند ياددهي ـ يادگيري(Q3)رفتار گرايي(Q2)شناخت گرايي(Q2)انسان گرايي(Q3)ساختار گرايي(Q2)آموزش الكترونيكي(Q2)دانشگاه مجازي(Q3)جامعه يادگيري(Q3)فرصتهاي يادگيري(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: طراحی آموزشیتکنولوژی آموزشیآموزش سنتیدانشگاه مجازیانسانفلسفهعقلانیتسنتتکنولوژی آموزشیفناوری آموزشییادگیری الکترونیکیآموزش مجازیآموزش الکترونیکیآموزش از راه دورآموزش مجازیدانشگاه پیام نور ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: مقايسه تاثير سه رويكرد ياددهي - يادگيري بر عملكرد يادگيري دانش آموزان در درس زيست شناسييادگيري تركيبي؛ رويكردي نوين در توسعه آموزش و فرايند ياددهي / يادگيريارائه مدلي مفهومي براي ياددهي - يادگيري از دور در آموزش عاليتاثير فناوري اطلاعات و ارتباطات در فرايند ياددهي و يادگيريرويكردهاي ياددهي - يادگيري در علوم تجربي مقالات همایشی مرتبط: بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند یاددهی - یادگیری از دیدگاه آموزگاران شهرستان نکابررسی رویکرد سازنده گرایی و نقش آن در تحول ساختار یادگیری در محیط های یادگیری سازنده گرافرهنگ، یاددهی و یادگیریسبک های یادگیری و ارتباط آن با یادگیری مداوممحیط های زمینه ساز یادگیری مداوم ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 981 آخرین های بلاگ آموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notنمایش شمارش خطوط در ورد Wordتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی