برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1382 , دوره  1 , شماره  1 ; از صفحه 30 تا صفحه 38 .
 
عنوان مقاله: 

خودآموزي، مطالعه مستقل و نقش آن در يــادداري دانش آموختگان تربيت بدني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

شيوه هاي نوين تعليم و تربيت معطوف به انتقال مسووليت يادگيري از ياددهنده به يادگيرنده است. خودآموزي و مطالعه مستقل يكي از شيوه هاي يادگيري فعال است كه در پايداري يادگيري (يادداري) برخي درسها و رشته هاي تحصيلي موثر است.
هدف اين پژوهش نيمه تجربي بررسي اثر خودآموزي و يادگيري فردي در يادداري دانش آموختگان تربيت بدني است. اطلاعات مورد نياز اين پژوهش به وسيله ‌8 پرسشنامه پاسخ بسته (240 سوال) حاصل شده و جامعه‌ آماري تحقيق دانش آموختگان تربيت بدني دانشگاههاي دولتي در نيمسال دوم 79-78 بوده است
.
نتايج اين مطالعه نشان مي دهد كه به طور كلي خودآموزي و مطالعه مستقل دريادگيري دانش آموختگان موثر است و كساني كه تحت شرايط خودآموزي و مطالعه ‌فردي آموزش ديده اند داراي سطح يادداري بالاتري نسبت به گروه حضوري (معلم ـ محور) بوده اند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فراهانی، ا. (1382). خودآموزی, مطالعه مستقل و نقش آن در یــادداری دانش آموختگان تربیت بدنی. پیک نور- علوم انسانی, 1(1), 30-38. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127003



Vancouver : کپی

فراهانی ابوالفضل. خودآموزی, مطالعه مستقل و نقش آن در یــادداری دانش آموختگان تربیت بدنی. پیک نور- علوم انسانی. 1382 [cited 2021September23];1(1):30-38. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127003



IEEE : کپی

فراهانی، ا.، 1382. خودآموزی, مطالعه مستقل و نقش آن در یــادداری دانش آموختگان تربیت بدنی. پیک نور- علوم انسانی, [online] 1(1), pp.30-38. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=127003.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 52 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی